مقاله آموزشی

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

البته که تغذیه سگ با ماهی مفید است. ماهی ممکن است به عنوان یک ماده اساسی در غذاهای تجاری سگ که از نظر تغذیه ای متعادل است، یافت شود. این آبزی همچنین می تواند به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم و خانگی برای حیوان، پخته شده و به او داده شود. ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین می باشد و دارای چربی های اشباع شده نسبتاً کمی است و به عنوان یک محصول پخته شده به راحتی قابل هضم است.

ماهی در بسیاری از رژیمهای تجاری، نوعی پروتئین مهم محسوب می شود. ماهی ممکن است برای سگی که محدودیتهای پزشکی مانند آلرژی غذایی یا عدم تحمل برخی رژیمهای خاص را دارد، مفید باشد. این آبزی همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است که در طول زندگی حیوان خانگی شما، نقش مهمی برای حفظ سلامت او، ایفا می کند. برای یافتن پاسخ سوالات خود درباره تغذیه سگ با ماهی، این مقاله از مجله پت خرید را مرور کنید.

 

سگ شما کدام نوع ماهی را می تواند بخورد؟

 ماهی های کوچکتر، جوانتر و صید شده معمولاً اگر به صورت تازه یا فرآوری شده به رژیم غذایی این حیوان خانگی اضافه شوند، گزینه های بی خطری هستند.

انواع ایمن ماهی برای سگ ها

انواع ماهی بی خطر برای تغذیه حیوان خانگی شما عبارتند از:

  • سفید
  • سفره ماهی
  • سالمون
  • ساردین
  • گربه ماهی
  • تن (کنسرو)

این آبزیان به طور کلی دارای میزان جیوه کمتری هستند و احتمال کمی وجود دارد که دارای  انگل باشند.

 

آیا سگ شما می توانند ساردین بخورد؟

به نظر می رسد ساردین به عنوان یک ماهی، به دلیل کوچک بودن اندازه اش، برای مصرف این حیوانات خانگی پذیرفته شده است. ساردین را می توان با پوست و استخوان ها به سگ داد. با این حال شما باید به دنبال برند هایی باشید که ساردین را در آب کنسرو کرده باشند و نمک به آن اضافه نکرده باشند.

 

آیا خوردن تیلاپیا توسط سگ بی ضرر است؟

تیلاپیا یک محصول آبزی پرورشی در مزرعه است. تیلاپیا را می توان در صورتی که کاملا تمیز شود (پوست آن برداشته شده و استخوانش در آورده شده باشد و بدون پولک باشد) مصرف کرد. فقط فیله های بدون استخوان به عنوان غذا برای حیوان توصیه می شوند. ضمنا تیلاپیلا را باید به صورت کاملاً پخته شده به حیوان داد.

 

انواع ماهی که خوردنش برای سگ شما خطر دارد

دستورالعمل های سازمان جهانی غذا و دارو توصیه می کند از دادن این نوع ماهی ها به سگ خودداری کنید:

  • کوسه
  • اره ماهی
  • شاه ماهی خال مخالی
  • آلباکور (کنسرو)

این گونه ها معمولاً هنگام صید شدن، بزرگتر و پیرتر هستند. آنها نه تنها دارای تجمع جیوه در بافت های خود هستند، بلکه غالباً انگل هایی هم در پوست، بافت های عضلانی و اندام های داخلی خود دارند.

به طور کلی باید از تغذیه سگ با ماهی پرورش یافته در مزرعه، پرهیز کرد. به ویژه در مناطقی که مقررات صنعتی کمی در مورد نوع و کیفیت رژیم غذایی ارائه شده به آبزیان وجود دارد. ماهی های پرورشی دارای سطح بالایی از آنتی بیوتیک، رنگ ها و سایر سموم بالقوه موجود در پوست و ماهیچه ها می باشند.

 

فواید تغذیه سگ با ماهی چیست؟

ماهی می تواند پروتئین جدیدی را برای سگ ما فراهم کند که این پروتئین می تواند به ویژه در مدیریت و به حداقل رساندن آلرژی های غذایی مفید باشد. ماهی همچنین منبع طبیعی بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای داشتن پوست سالم، بسیار ضروری است.

اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین یک ماده ضد التهابی طبیعی در رژیم غذایی حیوانات خانگی می باشد که می تواند برای حیواناتی که از بیماری التهابی روده یا بیماری های مفاصل مانند آرتروز رنج می برند بسیار مفید باشد. پوست ماهی هم می تواند منبع ارزشمندی از کلاژن باشد. کلاژن به ویژه برای سلامت استخوان و پوست سگ مسن بسیار مهم است.

 

آیا تغذیه سگ با ماهی خام مضر است؟

انجمن دامپزشکی آمریکا مصرف آبزیان خام یا کم پخته شده را برای سگ ها در هیچ مرحله از زندگیشان توصیه نمی کند. به ویژه برای حیوانات باردار و توله ها. ماهی خام، خطر بیشتری برای انتقال انگل های موجود در پوست، بافت ها یا اندام های داخلی خود دارد.

علاوه بر این، اگر دمای ماهی خام قبل از مصرف به دقت کنترل نشود یا ماهی نیم پز باشد، احتمال انتقال ارگانیسم های باکتریایی وجود دارد. سالمونلا، لیستریا و کلستریدیوم جزو این باکتری ها هستند. این باکتری ها نه تنها برای حیوان خانگی شما خطرناک هستند بلکه آنها برای سلامتی انسان نیز مضر می باشند. به همین دلیل، هر آبزی که توسط حیوان شما خورده می شود، باید به طور مناسب پخته شود.

 

آیا خورن ماهی به صورت سرخ شده برای سگ شما بی ضرر است؟

خوردن ماهی سرخ شده برای حیوان شما توصیه نمی شود. البته با این روش معمولا ماهی به طور کامل پخته می شود. در ضمن احتمال انتقال انگل یا باکتری ها در هنگام مصرف آن کمتر است. اما هنوز این خطر وجود دارد که حیوان خانگی شما به مشکلات گوارشی دچار شود. این مشکلات عبارتند از: اسهال، استفراغ و پانکراس که از روغن های سنگین، کره و چاشنی ها ناشی می شوند.

 

آیا سگ ها می توانند پوست یا استخوان ماهی را بخورند؟

به دلیل پتانسیل انتقال انگل ها و باکتری ها، خوردن پوست ماهی برای حیوان شما خطر دارد. سعی کنید از روغن های سنگین یا چاشنی ها در مراحل آماده سازی استفاده نکنید. در اینصورت خوردن پوست ماهی پخته شده برای سگ ضرر نخواهد داشت.

استخوان ها، باله ها، دم و سر ماهی هم نباید توسط سگ خورده شود. زیرا استخوان های آبزی می توانند باعث تشدید مشکلات یا آسیب جسمی به سگ شما شوند. ممکن است استخوانی در دهان یا گلوی سگ گیر کند. در اینصورت خواهید دید که اشک در چشم سگ جمع شده یا او به صورت خود چنگ می زند. استخوان های ماهی حتی می توانند به داخل دیواره معده یا روده حیوان شما وارد شوند. این مورد باعث ایجاد آسیب در اندام های مجاور و بافت های نرم می شود.

 

آیا توله ها یا حیوانات باردار می توانند ماهی بخورند؟

حیوانات باردار و توله های بامزه می توانند علاوه بر رژیم غذایی معمول خود، از پروتئین اضافی موجود در ماهی بهره مند شوند. اگر ماهی به طور صحیح تمیز و پخته شود و استخوانهای ان بیرون آورده شود و بدون پولک باشد، در مقادیر اندک جهت تشویق یا به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، برای حیوانات باردار و توله ها کاملا بی خطر است.

کنسرو سبک (کنسرو تهیه شده در آب نه در روغن) ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، پخته شده خانگی یا علاوه بر یک رژیم غذایی مناسب تجاری، در هر مرحله از زندگی حیوان، به او ارائه شود.

 

تغذیه سگ با ماهی و حد مجاز آن برای سگ

بسته به نیازهای غذایی و سلامت عمومی سگ، ماهی ها می تواند به عنوان یک خوراک تشویقی مصرف شوند. گاهی هم به عنوان یک مکمل غذایی، چندین بار در هفته به حیوان داده شوند.

در صورت نیاز به یک منبع پروتئین ضد حساسیت برای بدن، ماهی می تواند جهت مدیریت برخی مشکلات، مصرف شود. مثلا برای درمان آلرژی، آرتروز یا بیماری التهابی روده، می توان ماهی را جزء روزانه رژیم سگ قرار داد. بهتر است مقدار مناسب مصرف ماهی بر اساس سن، وزن و نیازهای پزشکی سگ تعیین شود. در ضمن برای دانستن برندهای معتبر کنسروهای موجود در بازار، با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

 

چگونه ماهی را به رژیم غذایی سگ اضافه کنیم؟

اگر به فکر تغییر رژیم غذایی حیوان خانگی خود هستید، ابتدا با دامپزشک او صحبت کنید. شما باید مطمئن شوید که تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سالم نگه داشتن حیوان خود را تامین کرده اید.

استخوانها، باله ها، سر، دم و پولک ماهی نباید در غذای سگ شما قرار بگیرند. زیرا این قسمت ها به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد زخمهای دهانی شوند. همچنین ممکن است خطر خفگی ایجاد کنند. یا منجر به افزایش خطر سوراخ شدن روده و آسیب به اندامهای اطراف آن شوند.

 

 

 

 

منبع:  aquapetiran.com

 

اغلب شنیده‌ایم که ویتامین سی برای درمان سرماخودگی معرکه است. اما آیا می‌دانستید این ویتامین خواص بیشتری دارد و حتی برای پوست و موی شما معجزه می‌کند؟ در مقاله حاضر، 16 فایده‌ ویتامین سی برای پوست و مو را برشمرده‌ایم.

۱۶ خاصیت معجزه آسای ویتامین سی برای پوست و مو

این ویتامین خواص مختلفی برای سلامتی بدن دارد؛ از جمله برای زیبایی پوست و مو. شما علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین C می‌توانید آن را به صورت موضعی مانند سرم ویتامین c نیز استفاده کنید و از خواص دو چندان آن بهره‌مند شوید.

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد و این گونه سبب تقویت موهای شما خواهد شد.

خواص و فواید ویتامین سی برای پوست و مو

در ادامه 16 خاصیت مؤثر ویتامین سی برای پوست و موی شما را با هم مرور می‌کنیم.

1) بهبود جای زخم و سوختگی‌ها

شواهد اولیه نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود زخم شود و نیاز بیماران دچار سوختگی‌های شدید به ونتیلاسیون را کاهش ‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین C به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک می‌کنند.

مقدار بالای این ویتامین، سبب کاهش نشت مویرگی (خارج شدن پلاسمای خون از درون رگ به بافت‌های اطراف) می‌شود که بعد از سوختگی ایجاد می‌شود. همچنین از آنجاکه ویتامین سی به رشد بافت پوست جدید کمک می‌کند، به شکل حیرت‌ انگیزی برای درمان زخم و سوختگی مفید است.

برطرف کردن جای زخم

2) درمان آفتاب سوختگی

خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین، نقش مهمی در ترکیب کلاژن بازی کرده و به درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند. مصرف ویتامین C خوراکی یا مصرف موضعی ویتامین C می‌تواند به بهبود بیماری‌ها کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ویتامین C تنها باید به عنوان یک ماده افزودنی به کرم ضد آفتاب استفاده شود و نه به عنوان یک جایگزین برای آن.

هم‌چنین دقت کنید محصولات  موضعی حاوی درصدهای بالای ویتامین C را نمی‌توان روی پوست آفتاب سوخته یا آسیب دیده استفاده کرد. این محصولات خاصیت لایه‌برداری دارند و فقط می‌توانند روی پوست سالم استفاده شوند.

علاوه بر کرم ضد آفتاب طیف گسترده که از آسیب مضرات نور خورشید جلوگیری می‌کند، ویتامین C هم باعث کاهش اثرات اریتما ناشی از اشعه فرابنفش UVB می‌شود. اریتما قرمزی سطح پوست است به صورتی که معمولا مویرگ‌های خونی سطحی در اثر آسیب یا حساس شدن گشاد می‌شوند.

رفع آفتاب سوختگی پوست

3) ویتامین سی به درمان اگزما کمک می‌کند

یک روش مناسب برای درمان اگزما، ترکیب ویتامین C و زینک است. اگر به اگزما مبتلا هستید، مصرف 500 تا 1000 میلی‌گرم ویتامین C و 15 میلی‌گرم زینک به صورت روزانه می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای شما باشد.

4) کمک به ساخت کلاژن

ویتامین سی یکی از اجزای مورد نیاز برای ساخت هیدوکسی‌پرولین و هیدروکسی‌لایزین است. بدن ما به این ترکیبات شیمیایی برای پیوند مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند، نیاز دارد. ترکیبات مذکور همچنین خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را بالا می‌برند. کمبود کلاژن باعث کدر و مرده به نظر رسیدن پوست می‌شود. کلاژن از پایه باعث جوانی مجدد پوست می‌شود و چین و چروک و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

vitamin C برای کمک به ساخت کلاژن پوستی

5) محافظت در برابر تغییر رنگ پوست

ویتامین C از DNA در مقابل واکنش‌های فتوشیمیایی محافظت می‌کند. این واکنش‌ها می‌توانند منجر به ایجاد تومور، تغییر رنگ پوست و انواع مختلف سرطان پوست شوند. این ویتامین همچنین تولید “دایمر پیریمیدین” را مهار می‌کند که علت اصلی ایجاد ملانوما در انسان است. علاوه بر این، ویتامین سی به کم‌رنگ شدن کک و مک‌ها و نشانه‌های پیری پوست، لطافت، روشنی و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

جوانسازی پوست

6) بهبود بافت پوست

عروق خونی کوچکی زیر پوست وجود دارند که اکسیژن و مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت پوست را حمل می‌کنند. بدون مواد مغذی کافی، پوست خشک و خشن خواهد شد. کلاژن باعث تقویت ساختار رگ‌ها و این عروق خونی کوچک زیر پوست می‌شود. بر این اساس، کرم‌های حاوی ویتامین C باعث بهبود ظاهر و بافت پوست می‌شوند.

از سوی دیگر، ویتامین سی باعث افزایش ساخت الاستین می‌شود. الاستین سبب افزایش ضخامت، خاصیت ارتجاعی، محافظت و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود. سفتی پوست به حفظ رطوبت، افزایش گردش سلول‌های پوست و پر شدن و صاف شدن سطح پوست (کاهش چین و چروک) کمک می‌کند.

بهبود بافت پوستی با ویتامین c

7) کاهش لکه‌های پوستی

لکه‌های پوست ممکن است به دلیل جای جوش یا دیگر آسیب‌های پوستی ایجاد شوند. پس از بهبود زخم، ممکن است رنگ پوست قسمت بهبود یافته نسبت به سایر قسمت‌های پوست شما تیره‌تر شود. ویتامین سی با در هم‌ شکستن فرآیند رنگی شدن سلول‌های پوست، به مقابله با آن پرداخته و از بیشتر شدن آن پیشگیری می‌کند.

کاهش لک های پوستی

8) کنترل آکنه

یکی از خواص Vitamin C کاهش التهاب است. ویتامین سی باکتری‌های مضر سطح پوست شما را بدون هیچ‌گونه آسیبی به پوست سالم اطراف آن، از بین می‌برد. با مصرف ویتامین C به منظور درمان آکنه، التهاب و قرمزی کاهش می‌یابد و تظاهرات آکنه سریع‌تر از بین می‌رود.

کنترل آکنه پوستی

9) ویتامین سی و بهبود جریان خون

ویتامین سی با کمک به حفظ انعطاف‌پذیری شریان‌ها و کاهش فشار خون، موجب بهبود جریان خون در کل بدن شما از جمله پوست‌تان می‌شود. آنچه که پوست نیاز دارد یک جریان خون کافی و مناسب است تا تغذیه سلول‌ها، حمل اکسیژن‌، رسیدن هورمون‌های مورد نیاز و حذف آلودگی‌ها و مواد جانبی به خوبی فراهم شود.

جریان خون با کمک ویتامین سی

10) محافظت در مقابل عفونت‌های پوستی

ویتامین C دارای قابلیت بهبود زخم است و هنگامی که به مقدار کافی به پوست برسد، از پوست شما در مقابل بثورات پوستی و عفونت‌ها محافظت می‌کند. همچنین مصرف ویتامین C با پایین آوردن سطح هیستامین در جریان خون با آلرژن‌هایی مقابله می‌کند که باعث بروز جوش‌های پوستی می‌شوند. هیستامین باعث بروز نشانه‌های حساسیت مانند آبریزش از چشم و قرمزی پوست می‌شود.

محافظت از پوست با ویتامین ث

فواید ویتامین سی برای مو

تا اینجا خواص ویتامین C برای ترمیم، حفظ سلامت و بهبود ظاهر پوست را خوانیدم. در ادامه به خواص آن برای سلامت موها می‌پردازیم.

11) موهای قوی و سالم

مو از پروتئین کراتین ساخته شده و به طور دائم از سمت ریشه که درون فولیکول است، رشد می‌کند. ویتامین C کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد. همچنین ویتامین C به فولیکول مو کمک می‌کند تا با جذب آهن، قوی‌تر شود.

12) جلوگیری از ریزش مو

ویتامین c یک ویتامین محلول در آب است و به همین دلیل، برخلاف ویتامین‌های محلول در چربی، نمی‌تواند درون بدن ذخیره شود. بنابراین، برای بهره‌مندی از فواید ویتامین C باید مصرف آن را به صورت منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید. کلاژن تولیدشده کمک می‌کند تا موی شما به پوست سرتان محکم متصل بماند و ریزش مو به طور قابل توجهی کاهش یابد.

ویتامین سی و جلوگیری از ریزش مو

13) افزایش تحریک رشد مو

در ریشه هر رشته از مو، فولیکول از مجموعه سلول‌هایی ساخته شده است که تقسیم می‌شوند و رشد می‌کنند. بعضی از این سلول‌ها، ساقه مو را ایجاد می‌کنند که باعث رشد مو می‌شوند. حفظ سلامتی فولیکول‌های مو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین منظور، تأمین میزان کافی از ویتامین C برای فولیکول‌ها، یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است. بنابراین همیشه مراقب کافی بودن میزان ویتامین ث دریافتی در رژیم غذایی خود باشید.

تحریک و تقویت رشد مو

14) کاهش خشکی مو و موخوره

گاهی اوقات، خشکی مو و موخوره می‌تواند نشانه کمبود ویتامین سی باشد. این موضوع نه تنها ناخوشایند است بلکه می‌تواند سرعت ریزش مو را بیشتر کند. برای جلوگیری از این روند، توصیه می‌شود روزانه به مقدار 75 تا 90 میلی‌گرم ویتامین C مصرف کنید.

رفع موخوره با ویتامین سی

15) ویتامین سی برای برطرف کردن شوره سر

فولیکول‌های مو اغلب به دلیل شوره، خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست کف سر مسدود می‌شوند. این اتفاق می‌تواند باعث صدمه به فولیکول‌های مو شود و رشد آن را مهار کند. ویتامین C به مبارزه با باکتری‌های پوست کف سر کمک می‌کند. ویتامین C همچنین شوره سر را برطرف کرده، به خلاص شدن از فولیکول‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند و سبب رشد موهای جدید می‌شود.

جلوگیری از شوره سر با ویتامین سی

همچنین ویتامین C به دلیل خواص ضد ویروسی‌اش، باعث برطرف شدن یا کاهش خشکی و خارش پوست کف سر می‌شود.

16) ویتامین C  و جلوگیری از سفیدی زودرس مو

ویتامین C نه تنها باعث کاهش ریزش مو می‌شود بلکه با جلوگیری از سفیدی زودرس، به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می‌کند. درواقع، یکی از دلایل سفیدی و ضعیف شدن مو رادیکال‌های آزاد هستند. طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که از مو در برابر این رادیکال‌ها محافظت می‌کند.

البته تحقیقات در این زمینه محدود است و به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

فواید ویتامین سی بر پوست و مو

 

 

 

 

 

 

منبع:  trustlady.ir

کاربرد کانسیلر در آرایش صورت چیست؟

در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در لوازم آرایشی و حتی نوع آرایش کردن هستیم. امروزه بیشتر آرایش‌ها گریمی بوده و همه به دنبال برطرف کردن ایرادهای چهره هستند. چهره هیچ‌کس بی عیب نیست و هر کسی ممکن است ایرادهای جرئی در چهره خود داشته باشد، همه با وجود همین ایرادها هم زیبا هستند، ولی از آن جایی که بشر طالب زیبایی بیشتر است، همیشه به دنبال روش‌هایی برای زیباتر دیده شدن می‌گردد.

 در سال‌های اخیر در بین لوازم آرایشی نام‌های کانسیلر، پرایمر و … زیاد به گوشمان می‌خورند، در صورتی که تا به حال ممکن است از آن‌ها استفاده نکرده باشیم، واقعا برایمان سوال پیش می‌آید که کاربردشان در آرایش صورت چیست؟ در این مقاله به صورت اختصاصی کاربرد کانسیلر در آرایش صورت را بررسی می‌کنیم.

 کانسیلر در واقع یک کرم پودر روشن و فشرده می‌باشد که برای پوشاندن عیوب صورت، که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، کاربرد دارد. کانسیلر در انواع مارک‌ها و حتی رنگ‌ها موجود است که برای انتخاب بهتر است از مشاور آرایشی کمک بگیرید زیرا فرم کشیدن کانسیلر برای صورت‌های کشیده، مربع، قلبی شکل متفاوت می‌باشد. رنگ کانسیلر باید از پوستتان یک الی دو، سه درجه روشن‌تر باشد.

 

پوشاندن لکه‌ها و جوش‌های صورت

یکی از مشکلات همیشگی بانوان، که احساس می‌کنند زیبایی‌شان را کم‌رنگ می‌کند، جوش صورت و انواع لکه‌ها در صورت می‌باشد در واقعیت هم جوش و لکه صورت چهره را پیرتر و نازیباتر نشان می‌دهند. کانسیلر روشی برای پوشاندن این لکه‌ها و جوش‌های است. و همین جزو کاربرد کانسیلر در آرایش صورت می‌باشد.

 کافی است کمی کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی جوش و یا لکه‌ صورت بزنید و سپس آن را محو کنید. بعد از این مراحل مشاهده خواهید کرد که لکه و یا جوش به طور کامل محو شده و یا بسیار کمتر از قبل دیده شد.

 

کاربرد کانسیلر در جهت رفع کبودی زیر چشم

کبودی زیر چشم هم جزو مشکلات و ایرادهای چهره به شمار می‌آید که در صورت کبود بودن زیر چشم، چهره همیشه خسته و مسن‌تر دیده خواهد شد پس برای سرزنده کردن چهره‌تان به کانسیلر نیاز دارید، برای رفع کبودی زیر چشم، می‌توانید کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم بزنید و آن را محو نمایید. بعد از استفاده از کانسیلر مشاهده خواهید کرد که زیر چشم و پوست صورتتان یک دست و یکنواخت دیده می‌شود.

 

پوشاندن ماه گرفتگی و حتی تتو

ماه گرفتگی جزو مشکلات مادرزادی است که احتمال دارد بر روی صورت شخص ایجاد شده باشد. در این صورت شاید فرد حتی از چهره خود ناامید شود، زیرا هنگام نگاه کردن به چهره، فقط قسمت ماه گرفتگی آن را می‌بیند و از زیبایی‌های چهره غافل می‌گردد. بهترین روش برای کم‌نگ کردن و حنی محو کردن ماه گرفتگی کانسیلر است. مقداری کانسیلر را باید روی قسمت ماه گرفتگی صورت بزنید. همچنین ممکن است خانم‌ها از تتو و خالکوبی خود خسته شوند، در این صورت غیر از روش پاک کردن دائمی آن، روش دیگر، محو این تتوها با کمک کانسیلر می‌باشد.

 

کاربرد کانسیلر در پوشاندن تیرگی اطراف لب

در برخی از افراد اطراف دهان و لب تیره می‌باشد و همین هم باعث نازیبا دیده شدن چهره می‌شود، در این صورت راه‌حل عالی برای پوشاندن تیرگی اطراف دهان و لب، استفاده از کانسیلر می‌باشد. کافی است کمی کانسیلر به اطراف دهان و حتی روی لب‌ها بزنید تا هم لکه از بین برود و هم رژ بر روی لبتان تثبیت گردد و مرتب‌تر دیده شود. این ویژگی نیز جزو کاربردهای کانسیلر در آرایش صورت محسوب می‌شود.

 

از بین بردن پف نقاط مختلف صورت

گاهی ممکن است نقاظی از صورت مانند: زیر چشم و … دچار پف و ورم گردد و یا حتی ممکن است به طور مادرزادی این پف ایجاد شده باشد، برای کمتر دیده شدن پف نقاط مختلف صورت ابتدا باید از هایلایتر و کانسیلز استفاده کنید به گونه‌ای که ابتدا مقداری هایلایتر می‌زنیم تا هاله‌ای از نور ایجاد کند، سپس کانسیلر را اضافه می‌کنیم.

 

پوشاندن قرمزی اطراف بینی

در برخی از افراد کناره‌های بینی به رنگ قرمز است و این زیبا دیده نمی‌شود، در این موقع، کانسیلر بهترین روش برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی است. ابتدا مقداری کانسیلر را به اطراف بینی می‌زنیم و سپس با پد آن را محو می‌کنیم.

 همانطور که می‌بینید، کانسیلر در زیبایی چهره و برطرف کردن ایرادهای چهره نقش بسیار مهمی دارد، پس بهتر است با کاربرد و طرز استفاده از آن آشنا باشیم تا بتوانیم به راحتی صورت خود را گریم کرده و زیبا دیده شویم، البته توصیه من این است که همیشه از گریم صورت استفاده نکنید، برای روزمره یک آرایش بسیار ملایم داشته باشید و برای میهمانی‌ها و مراسمات خاص، به صورت حرفه‌ای آرایش کنید، تا همه تغییر قیافه شما را حس کنند، ممنون که همراه همیشگی ما هستید.

ادامه مطلب در سایت اوون پرشین مطالعه کنید.

 

منبع:  avonpersian.com

اگر چه دانه روغن آرگان از مراکش می‌آید، اما در حال حاضر تمام دنیا از این ماده همه‌کاره منفعت می‌برند. کاربردهای گسترده این روغن از طبخ غذا گرفته تا استفاده‌های درمانی و آرایشی، آن را به عصاره بی‌بدیل طبیعت تبدیل کرده‌است.

عصاره‌ای که در بخش زیادی از ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد. اما این روغن علاوه بر اینکه به محصولات زیبایی پوست و مو کیفیت بخشیده، محبوبیت زیادی نیز در میان خانم‌ها به دست آورده است. به طوریکه نمونه خالص آن جایگزین انواع لوسیون‌های پوست و مو برای خانم‌ها شده است.

 

کوتاه در مورد روغن آرگان

همانطور که گفتیم دانه روغن آرگان از دل طبیعت مراکش به دست می‌آید. این روغن از میوه درخت‌های آرگان استخراج شده و پس از تصفیه و بسته‌بندی به سراسر جهان سفر می‌کند.

روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک و همچنین انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است. به طور دقیق محتوای اسیدهای چرب این ماده شامل ۲۹ تا ۳۶ درصد لینولئیک یا امگا ۶ می‌باشد. بنابراین بخش بزرگی از خواص روغن آرگان را، وجود این دو ماده می‌سازد. اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز وجود دارد، به عنوان سلامتی بخش قلب شناخته می‌شود.

اما ماده دیگری که به وفور در این روغن طبیعی یافت می‌شود، ویتامین E است. احتمالاً نیاز نباشد از قابلیت‌های این ویتامین در سلامت و زیبایی پوست و مو چیزی بگوییم. علاوه بر آن، خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E نقش محافظتی پوست و مو را به این روغن می‌دهد.

پس روی هم رفته روغن تراپی آرگان هم از پوست و موی شما در مقابل آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و هم سلامت، زیبایی و جوانی را به آن برمی‌گرداند.

در ادامه به خواص روغن آرگان که بر روی پوست و مو تأثیر می‌گذارند، می‌پردازیم.

 

خواص روغن آرگان برای مو کدامند؟

روغن آرگان همان ماده سلامت و زیبایی بخشی است، که موهای شما به آن نیاز دارد. این روغن از چند جنبه مختلف به موهای شما فایده می‌رساند. در عین حال طبیعی بودن این روغن، احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی را در موهای شما از بین برده است. از طرفی کارایی روغن آرگان، به زیبایی مو ختم نمی‌شود. خواص این روغن باعث شده که استفاده از آن به معنای پیشگیری از اختلالات و حفظ سلامت مو باشد.

تقویت کننده ساقه مو

شکی نیست که یکی از بهترین روغن‌ها برای مو، همین روغن آرگان است. به خصوص در تقویت و سلامت بخشی به ساقه مو، این روغن حرف اول را می‌زند. حاصل ویتامین E و اسیدهای چرب مختلف در این ماده، بهترین سرم‌ طبیعی تقویت کننده ساقه مو می‌باشد.                

به همین خاطر از این روغن به عنوان لوسیون موی بعد از استحمام استفاده می‌شود. کافی است روغن آرگان اصل را خریداری کرده و بعد از هر بار حمام کردن، مقداری از آن را بر روی ساقه مو ماساژ دهید. بدین ترتیب کمترین نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، موهای صاف، درخشان و یکدست که خوب رشد می‌کند، است. همچنین ترکیب این ماده با روغن کنجد، یک سرم تقویت کننده و زیبایی بخش برای ساقه مو به وجود می‌آورد.

 

آبرسان

این ماده خاصیت آبرسانی قابل توجهی برای موها دارد. وجود ویتامین E در این روغن، اجازه نمی‌دهد که موها خشک شوند. همین خاصیت از بروز بیماری‌های مو مانند موخوره و شوره نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده منظم از این روغن، دیگر اثری از موهای وز و یا شکننده باقی نخواهد ماند.

ضد التهاب

خاصیت ضد التهابی روغن آرگان، سلامت پوست سر را تضمین می‌کند. از آنجاییکه سلامت موها در گرو سلامت پوست سر است، این ماده از بهترین روغن‌‌ها برای سلامت مو به حساب می‌آید. انواع قارچ‌های پوست سر و عفونت‌های این ناحیه با روغن تراپی آرگان درمان شده و منافذ آن به لحاظ شرایط رشد طبیعی مو بهبود پیدا می‌کنند.                   
 

خواص روغن آرگان برای پوست کدامند؟

مزایای روغن آرگان برای پوست، به نقش درمان‌کننده عارضه‌ها محدود نمی‌شود. این روغن با عناصر طبیعی قابل توجهی که دارد، از بروز اختلالات پوستی جلوگیری کرده و سلامت، زیبایی و جوانی آن را حفظ می‌کند.

ضد پیری

بسیاری از محققان در آزمایشات خود به این نتیجه رسیده‌اند که آرگان پروسه پیر شدن پوست و ایجاد نشانه‌های پیری را به تأخیر می‌اندازند. این روغن کاربرد ضد پیری را از خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود می‌گیرد.

جوان کننده

علاوه بر خاصیت پیشگیرانه آرگان در فرآیند پیری، این عصاره گیاهی در محو کردن نشانه‌های پیری و جوانسازی پوست نیز نقش دارد. این روغن با بهبود خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست، بافتی مستحکم، صاف و جوان به آن می‌بخشد. خاصیت جوانسازی روغن آرگان سالهاست که به اثبات رسیده و دلیل استفاده از آن در انواع لوسیون‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی پوست همین موضوع است.

ترمیم کننده

سالهای سال است که در زادگاه آرگان یعنی شمال آفریقا از این ماده به عنوان دارویی برای عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. در واقع عناصر ضد التهاب و ضد عفونتی که در این روغن وجود دارد، به آن خاصیت ترمیم کنندگی بخشیده است. بنابراین التهابات پوستی که در اثر اشعه‌های مضر خورشید بر روی پوست به وجود می‌آیند، با استفاده مدام از این روغن کاملاً از بین می‌روند. حتی طی تحقیقات جالبی که فعلاً بر روی موش‌ها انجام گرفته است، این روغن زخم‌ و جراحت را ترمیم می‌کند.

به هر حال این روغن با افزایش خاصیت کشسانی در پوست، اثرات ترک‌ها و خطوط ناشی از بارداری، کاهش و اضافه وزن ناگهانی و جراحی را کمرنگ و به مرور زمان محو می‌کند.

 

همچنین برطرف کردن اثرات جوش و آکنه از روی پوست، درمان بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس، روزاسه و درماتیت آتوپیک از دیگر کاربردهای درمانی این روغن است. ترکیب کردن این روغن با دیگر روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن درخت چای و یا روغن کنجد می‌تواند ماسک‌های طبیعی ترمیم‌کننده پوست را در اختیار شما قرار دهد. 

مرطوب کننده

فراوانی ویتامین E که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می‌تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند، آرگان را به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست معرفی می‌کند. به همین خاطر بخش زیادی از صابون‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌های پوستی در ترکیبات خود از این ماده استفاده می‌کنند.

البته نگران چربی این روغن نباشید. چرا که این ماده طبیعی از خاصیت تنظیم کنندگی چربی پوست بهره‌مند می‌باشد و به این ترتیب چربی ناخوشایندی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد.

عوارض جانبی روغن آرگان

با وجود خواص منحصر به فرد و متنوع این روغن، تحریک کنندگی پوست‌های حساس از عوارض جانبی آن به حساب می‌آید. همچنین بروز جوش و آکنه جزء عوارض جانبی این ماده است. البته این فقط برای کسانی که حساسیت دارند، ممکن است اتفاق بیفتد. اما به هر حال برای جلوگیری از چنین عوارضی بهتر است بعد از شناخت انواع پوست مقداری از آن را بر روی پوست آرنج‌ خود امتحان‌ کنید. بدین ترتیب در صورت بروز هر گونه علائمی نظیر قرمزی، التهاب و لکه لکه یا پوسته پوسته شدن، این ماده را روی هیچ بخش دیگری از پوستتان اعمال نکنید.

 

 

منبع:  hopeeno.com

داشتن پوست شفاف و بی عیب و نقص مستلزم داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست شما است که شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب سازی است. استفاده از ماسک های صورت به عنوان یک روتین مراقبتی می تواند تا حد زیادی به حفظ طراوت و شادابی پوست شما کمک کند. در این مقاله بهترین انواع ماسک صورت را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن ها نقش موثری در حفظ طراوت و شادابی پوست شما خواهند داشت و به راحتی می توانید آن ها را در خانه تهیه کنید. با استفاده از موادی مانند آووکادو، بلغور جو دوسر، عسل، زردچوبه یا موز می توانید ماسک صورت خود را تهیه کنید.

انواع ماسک صورت متناسب با نوع مشکل پوستی

استفاده مرتب از ماسک های صورت می تواند :

  1. پوست شما را تا حد قابل قبولی رطوبت رسانی کند.
  2. به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین، منافذ پوست را به طور عمیق تمیز می کند و لایه خارجی مرده را از بین
    می برد
  3. ماسک های صورت می توانند پوست را تمیز ، سفت ، لایه برداری ، نرم و روشن کنند.

ماسک برطرف کننده آکنه

آکنه رایج ترین مشکل پوستی این روزهای اغلب افراد است. اساسا در اثر مسدود شدن منافذ چربی به علت تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری ها در این منافذ، آکنه ایجاد می شود. آکنه شامل همه انواع جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، ندول ها و کیست ها می شود.

نتایج مطالعات اخیر نشان داده اند که استفاده موضعی از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به از بین بردن باکتری های پوست کمک کند و به کاهش و رفع آکنه بیانجامد.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: ۲ عدد سفیده تخم مرغ
  • نحوه استفاده از ماسک: ۲ عدد سفیده را از زرده جدا کنید و سفیده ها را در یک کاسه قرار دهید. یک پنبه را به سفیده ها آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت شما بماند. سپس آن را با پارچه مرطوب بشویید و پس از آن، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک برای لک های پوست

لک های پوستی اغلب به دلیل التهاب ناشی از آکنه، افزایش سن یا تابش زیاد نور آفتاب  ممکن است ایجاد شوند. شما می توانید با استفاده از ماسک زردچوبه که باعث کاهش التهاب می شود، این لک های پوستی را تا حد زیادی برطرف کنید.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه + ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • نحوه استفاده از ماسک : همه مواد را در یک کاسه ریخته و خوب با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه

ماسک کوچک کننده منافذ پوست

بلغور جو دوسر و جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارند که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند و منافذ پوست را تا حدودی کوچک کنند.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : ۲ قاشق چایخوری بلغور جو دوسر + ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • نحوه استفاده از ماسک : بلغور جو دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. به آرامی چند قطره آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیر ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشویید و بعد از آن با استفاده از یک مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.

ماسک کنترل کننده چربی پوست

اساسا غدد موجود در زیر پوست با ترشح ماده­ ای چرب به نام سبوم سعی در حفظ رطوبت پوست و مو دارند. تغییر در سطح هورمون­ های آندروژنی می ­تواند تولید مقادیر بیش از حد سبوم را تحریک کرده و باعث چرب شدن بیش از حد پوست شود. اغلب اوقات تولید مقادیر بیش از حد سبوم ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست شده و مکان مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم کند و بدین ترتیب باعث بروز آکنه شود. پس عدم کنترل چربی پوست می تواند آکنه را نیز ایجاد کند. در حالی که استفاده از لیمو به پاکسازی پوست کمک می کند.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : ۱ عدد موز + ۱۰ قطره آب لیمو تازه + ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون
  • نحوه استفاده از ماسک : موز را در یک کاسه له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا یک خمیر مایع ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آبرسان مناسب برای رفع خشکی پوست

ماسک آبرسان پوست می تواند به شما در حفظ رطوبت و رفع خارش پوست کمک کند. پوست خشک به شدت در معرض ایجاد چین و چروک است، لذا آب رسانی به آن امری ضروری است.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : نصف یک خیار متوسط + ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • نحوه استفاده از ماسک : خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را به آرامی بر روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک برطرف کننده چین و چروک

درمان های منظم پوستی می تواند باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی شود و سفتی پوست را به همراه داشته باشد. در طب سنتی، از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب سازی و لطافت پوست استفاده می شود.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : ۲ عدد آووکادو + ۱ قاشق غذاخوری عسل + ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • نحوه استفاده از ماسک : آووکادو را در یک کاسه له کرده و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آووکادو و کاکائو

بایدها و نبایدهای ماسک صورت

چند نکته تکمیلی زیر را برای به حداکثر رساندن تأثیر ماسک بر صورت حتما در نظر داشته باشید:

  • ماسک ها را به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید، بدین ترتیب به مواد اجازه می دهید به پوست شما نفوذ کنند.
  • توصیه می شود ماسک ها را قبل از حمام کردن استفاده کنید اما ممکن است برخی ماسک ها بعد از حمام تاثیر بهتری بگذارند.
  • قبل از استفاده از ماسک، ابتدا صورت خود را با آب و یک پاک کننده ملایم به خوبی بشویید. این کار به نفوذ بهتر ماسک به پوست کمک می کند.
  • برای شستن صورت پس از استفاده از ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار باعث بسته شدن منافذ پوست نیز می شود.
  • بعد از شستن ماسک، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • در صورت احساس تحریک پوست یا واکنش آلرژیک (قرمزی ، خارش یا بثورات پوستی) از ماسک استفاده نکنید.
  • هر شب ماسک نزنید. فقط هفته ای یک یا دو بار کافی است.
  • به هنگام شستن ماسک ، پوست خود را با پاک کننده، شستشو ندهید چرا که می تواند باعث ایجاد تحریک و قرمزی پوست شما شود.

چگونه ماسک صورت را به درستی استفاده کنیم ؟

هدف هر ماسک، به نوع آن ماسک بستگی دارد. برخی ماسک ها برای خشک کردن سبوم (روغن) اضافی در انواع پوست ترکیبی و چرب طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر رطوبت از دست رفته در پوست خشک را دوباره احیا می کنند. برخی ماسک های صورت ناهمواری پوست را درمان می کنند و برخی دیگر ممکن است حاوی لایه بردارهایی باشند که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کنند.

به طور کلی صرف نظر از نوع ماسک ، چند مرحله اصلی برای استفاده صحیح از آن وجود دارد:

  • ابتدا پوست خود را با پاک کننده معمول خود تمیز کنید.
  • ماسک را به صورت یک لایه نازک و یکنواخت در همه صورت خود بمالید. مراقب باشید به چشم و لب زده نشوند. (همچنین می توانید لایه را تا ناحیه گردن و دکلته خود گسترش دهید.)
  • برخی از ماسک ها نیاز دارند که شما آن را برای چند ثانیه بر روی پوست خود ماساژ دهید. این موارد بیشتر به محصولات لایه بردار اعمال می شود که در دستورالعمل آن ماسک ذکر می شود.
  • بسته به دستورالعمل ماسک ، ۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. به طور کلی، ماسک های خشک کننده برای پوست چرب برای مدت زمان کمتری بر روی پوست باقی می مانند، در حالی که ماسک های آبرسانی و ضد چروک مدت طولانی تری – بعضی اوقات یک شبانه روز – لازم است روی پوست باقی بمانند.
  • برای پاک کردن ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

اینکه چند بار ماسک صورت خود را بزنید به نوع پوست شما بستگی دارد. ماسک ضد چروک ممکن است چند بار در هفته استفاده شود، در حالی که ماسک برای پوست چرب دو تا سه بار استفاده می شود. ماسک های آبرسان ممکن است چند بار در هفته نیز استفاده شوند. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است تنها هفته ای یک بار از ماسک صورت نیاز داشته باشید استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک صورت چه زمانی است؟

اگر این سوال برای شما ایجاد شده باشد که استفاده از ماسک صورت قبل از دوش گرفتن بهتر است یا بعد از آن، احتمالاً اطلاعات متناقضی را در وبسایت ها برای آن مشاهده کرده اید. پاسخ این سوال به نوع ماسک شما و همچنین به نوع پوست شما بستگی دارد و لزوماً زمان بندی از پیش تعریف شده ای برای آن مشخص نیست. اما به طور کلی:

اگر پوست خشکی دارید: بهتر است قبل از دوش گرفتن ماسک خود را بزنید. این کار کمک می کند تا رطوبت ماسک به خوبی به پوست شما برسد. حتما مطمئن شوید که بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، با یک مرطوب کننده غنی از نرم کننده، پوست خود را مرطوب خواهید کرد.

اگر پوست چربی دارید : در مورد ماسک های تمیز کننده عمیق برای پوست چرب و مختلط توصیه می شود که ابتدا دوش بگیرید و سپس ماسک خود را بگذارید. این روش اجازه می دهد تا منافذ پوست شما به وسیله آب گرم و بخار به طور کامل باز شوند و پوست شما را به خوبی تمیز کند.

برای استفاده از ماسک های خانگی، توصیه می شود که ماسک را به طور مرتب برای حداقل چند ماه استفاده کنید. چرا که اثر بخشی ماسک های خانگی در دراز مدت مشخص می شود و تنها با داشتن صبر و حوصله می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

راهکار جایگزین با تاثیر سریع چیست ؟

این روزها، اغلب در کنار ماسک های خانگی، خدمات زیبایی که در کلینیک های پوست ارائه می شوند، می تواند نتایج بسیار مطلوب و چشمگیری را در یک مدت زمان کوتاه به شما بدهند و به شما در ارتقا سلامت و شادابی پوست تان کمک کند. در کلینیک پوست خانه سفید، خدمات جوانسازی بسیاری از قبیل پاکسازی، لایه برداری، میکرودرم، هیدرودرم ابریژن و غیره برای افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند، با بهترین مواد از بهترین برندهای مورد تایید، و توسط پزشکان مجرب انجام می شود.

این روش های کلینیکی جوان­سازی، نوعی روش غیر تهاجمی برای جوان سازی پوست و پاکسازی پوست هستند که برای بهبود چین و چروک‌ها، درمان لک‌های ناشی از افزایش سن و جمع کردن منافذ باز پوستی به کار می‌رود. در حالت معمول، این روش ها بر روی پوست صورت، گردن و بازوها به کار می‌رود و حداقل زمان بهبودی را نیاز دارند.

تفاوت در نوع پوست و رنگ پوست، محدودیتی را برای استفاده از این روش ها برای افراد ایجاد نمی کند. همانند ماسک های خانگی ، انجام می شوند و به هیچ عنوان درد ندارند. همچنین انجام  این روش ها هیچ گونه نیازی به بیهوشی نیز ندارند. تنها با چند جلسه درمان، نتایج بسیار مطلوب و ایده آلی را از این روش ها خواهید گرفت.

پاکسازی پوست برای بهبود کیفیت آن موثر است ؟

پاکسازی برای جوش های زیرپوستی، جوش های کومدونال، کیست های کوچک زیر پوستی موثر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که حتما باید در کنار دارو انجام شود. یعنی نمی توانید پاکسازی انجام دهید اما دارو مصرف نکنید. دلیل آن هم خیلی ساده است. اگر شما پاتوژنز و عادت اصلی جوش را از بین نبرید پاکسازی چند هفته ای یک بار یا ماهی یک بار برای پوستتان مفید خواهد بود، اما جوش ها دوباره بر می گردند.

ولی در کنار درمان جوش به خصوص برای جوش هایی که حالت کمدونال دارند که به درمان جوش بسیار بسیار مقاومند، مثل کمدون های Sandpaper یا شن ریزه ای بسیار موثر است. هر یک یا دو ماه یک بار در کنار دارو برای جوش های زیرپوستی ای که به دارو و پماد جواب نمی دهد می توانیم به عنوان درمان کمکی از پاکسازی پوست استفاده کنیم. برای جوش های چرکی، جوش هایی که التهاب بسیار زیادی دارند بهتر است از پاکسازی میکرودرم استفاده نکنیم. ابتدا باید دارو مصرف کنیم، تا این التهاب ها بخوابد، سپس پاکسازی انجام می دهیم تا جای جوش باقی نماند.

آیا استفاده ی روزانه ی ویتامین C مضر است ؟

مصرف ویتامین C در جوان سازی پوست بسیار بسیار موثر است. پمادها و سرم های ویتامین C با درصد های مختلف وجود دارند. یکی از مهم ترین معضلاتی که در تولید ویتامین C پایدارسازی آن است. چون ویتامین C یک ماده ی اسیدی است، بلافاصله بعد از باز کردن بسته تجزیه می شود و اثر آن از بین می رود. به همین دلیل مدت زمان مصرف آن کوتاه است. یعنی هنگامی که یک کرم یا پماد ویتامین C را باز می کنید، باید آن را حداکثر سه هفته تا یک ماه استفاده کنید. چون به مرور زمان بی اثر می شود.

هرچه درصد ویتامین C بالاتر باشد، اثر بهتری دارد. اما اشکال این است که مصرف آن مثل شمشیر دو لبه است. چون می تواند پوست را تحریک و التهاب ایجاد کند. عموما 10 تا 20 درصد آن به راحتی توسط پوست تحمل می شود. توصیه می شود مصرف آن را از یک شب در میان شروع کنید و کم کم دفعات را به هر شب افزایش دهید، تا التهابی در پوست ایجاد نشود.

مصرف طولانی مدت ویتامین C بی خطر است مگر این که شخص بیماری یا مشکل خاصی مثل اگزما یا پسوزیاریس یا بیماری های مشابه دیگر داشته باشد. هر چه آن را ب مدت طولانی تری مصرف کنید در پیشگیری از پیری بسیار بسیار موثر است.

برای داشتن پوستی شفاف و شاداب چه نوع ماسکی بهتر است ؟

چندین راه برای مراقبت های عمومی برای داشتن پوست شفاف وجود دارد. شاید بتوان گفت مهم ترین آن ها استفاده از ضد آفتاب، مراقبت در برابر نور خورشید و استفاده از کلاه لبه دار در مناطقی است که نور خورشید به صورت شدید و مستقیم می تابد. مثل کوه، دشت و دمن. ولی با افزایش سن شاید این اقدامات کافی نباشند.

باید از سنین نوجوانی و ابتدای دوران جوانی از درمان های پیشگیرانه برای پوست استفاده کرد. درمان های پیشگیرانه چندین روش دارند. روش عادی این است که شما درمان هایی بر پایه ی آب رسانی پوستتان انجام دهید. آب رسانی پوست برای پوست های چرب و برای پوست های خشک متفاوت است. حتی افرادی که پوست های خشک دارند، می توانند از قسمت دوم هم استفاده کنند. یعنی لایه بردارها. باید از لایه بردارهای ضعیفی استفاده کنند که علاوه بر لایه برداری پوست، حاوی بازسازی کنده های پوست هم باشد. یا به طور منقطع از لایه بردارهای حاوی اسیدهای میوه و رتینوئید استفاده کنند.

استفاده ی طولانی مدت از محلول های ویتامین C در جلوگیری از پیری بسیار بسیار موثر است. استفاده از تغذیه ی مناسب حاوی آنتی اکسیدان ها برای افرادی که می خواهند پوست سالمی داشته باشند، بسیار بسیار مهم است. مهم ترین نکته در مورد مراقبت از پوست، استفاده و مراقبت طولانی مدت است. یعنی شاید برند محصول در مقایسه با مدت زمان مصرف آن اهمیت چندانی نداشته باشد. شما اگر یک سرم ویتامین C  ارزان قیمت را به مدت طولانی استفاده کنید، بهتر از این است که یک سرم ویتامین C بسیار گران را به مدت کوتاهی مصرف کنید.

 

منبع: sizarstore.com

لازم است که بدانید افراد زیادی هستند که با مشکلات زیادی از قبیل پاشنه زمخت، پوست پوست شدن پوست پا و ترک های پا رو به رو هستند. برای آن دسته از اشخاصی که ترک پا به طرز شدیدی مشخص می شود بسیار دردناک است به خصوص که اگر این ترک به فرش یا پتو گیر کند. لازم است که بدانید درمان کردن ترک پا آسان می باشد و شما می توانید به جای آن که در حمام و به وسیله سنگ پا پاهای خود را زخمی کنید می توانید با خرید کرم تغذیه پا اوریفلیم ترک های پای خود را درمان کنید.

البته لازم است که شما یک سری مراقبت های پوستی را رعایت کنید تا دچار ترک پا و پوست پوست شدن پا نشوید. به عنوان مثال شما می توانید پای خود را مرطوب نگه دارید و از کرم های مختلف استفاده نمایید.

همچنین در طی شبانه روز آب زیاد بنوشید تا پوست شما دچار خشکی نشود و تغذیه سالم داشته باشید. همچنین اگر شما در طی روز به وسیله کفش و جوراب پای خود را اذیت می کنید حتماً بعد از خارج کردن پا از کفش آن را بشویید و پای خود را سالم و تمیز نگه دارید تا دچار آسیب ها نشوید. با خرید کرم های رفع ترک پا دیگر نگران درد ناشی از ترک پا نباشید و ترک پاهای خود را از بین ببرید.

ترک پا چیست؟

همانطور که می دانید عوامل بسیار زیادی مانند سرمای زمستان و هوای سرد و خشک سبب می شود که پاشنه پای شما دچار ترک هایی شود. اگر این ترک ها به طور عمیق ایجاد شود و پوست پای شما نیز پوسته پوسته شود آن وقت شما در راه رفتن با دردهای دردناک زیادی مواجه خواهید شد. همچنین اگر شما به درمان ترک های پا رسیدگی نکنید امکان دارد که این ترک ها سبب عفونت شود پس لازم است که شما برای درمان ترک های پوستی با راه های مختلف درمان این ترک ها آشنا شوید و همچنین علت های مختلف ایجاد این طرح ها را بدانید تا بتوانید کرم مناسب را پیدا کنید و درمان خوبی داشته باشید.

دلایل ایجاد شدن ترک های کف پا

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم علت های زیادی وجود دارد که می تواند سبب شوند تا کف پای شما ترک بخورد و ترک های زیادی در پاشنه ایجاد شود. بعضی از این دلایل ممکن است اگزما باشد که سبب ایجاد ترک های پوستی شده یا خشکی بیش از اندازه پوست می تواند سبب ایجاد ترک شود.

همچنین سایر عوامل دیگر از جمله سن و سال آب و هوای خشک و سرد سبب ایجاد ترک می شود البته بالاتر رفتن سن نیز سبب می شود که پوست نازک تر شود و حالت کشسانی پیدا کند که همین عامل سبب می شود تا شما با ترک های پوستی بیشتری مواجه شوید.

همچنین لازم است که بدانید کاهش رطوبت نیز سبب ایجاد خشکی پوست می شود و خشکی پوست سبب می شود که پوست ترک بخورد. همچنین بعضی از ترک ها می تواند باعث ایجاد زخم و عفونت شود همچنین اگر شما دارای مشکلاتی از قبیل نقص سیستم ایمنی هستید و یا دیابت دارید می تواند خطراتی برای شما ایجاد کند. پس شما متوجه شده اید که نباید ترک های پا را نادیده گرفت و باید آن ها را درمان کرد.

در ادامه چند مورد از علل اصلی ترک پا را اشاره می کنیم:

  • کم آبی بدن : پوسته پوسته شدن کف شما می تواند نشانه کم آبی بدن شما باشد . به همین دلیل لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید . نوشیدن مقدار کافی از آب و مایعات باعث حفظ آب بدن و دفع سموم از آن شود . الکل ، نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نوشابه های گازدار مصرف نکنید .
  • اضافه وزن : افرادی که دچار اضافه وزن هستند و در دسته چاق قرار می گیرند به دلیل فشاری که روی پوست پا تحمیل می شود پاشنه پای آن ها مستعد به وجود آمدن ترک های عمیق می شود . به علاوه این موضوع ها شغل هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت یا مواد شوینده قرار می گیرد مانند مربیان شنا که بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند .
  • پسوریازیس : این بیماری به طور نادر در کف دست یا کف پا مشاهده می شود اما اگر ترک های پا همراه با پوست قرمز و ملتهب باشد ، این ترک ها ناشی از بیماری پسوریازیس است . پوست حالت چرمی شکل دارد و چون قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، پوست کف پا دچار ترک می شود که همراه با درد است . این دسته از ترک های پا درمان متفاوتی نسبت به ترک های معمولی کف پا دارند . یعنی علاوه بر نرم کننده ها باید از کرم های مخصوص برای درمان ضایعات پسوریازیس استفاده شود .
  • عفونت های قارچی : این بیماری بیشتر در سنین بالا و افراد مسن دیده می شود . در نگاه اول ممکن است فرد فکر کند به مشکل خشکی پوست ساده دچار شده است ، اما اگر ترک ها با پوسته ریزی های چشمگیر همراه باشد و علاوه بر کف پا ناخن و اطراف ناخن را هم درگیر کند ، آن زمان است که باید به بیماری قارچ پا مشکوک شد . در این مواقع یک بررسی آزمایشگاهی برای کشف علت انجام می شود و اگر بیماری قارچی تایید شود ، آن وقت دارو های مناسب تجویز و بعد از مصرف طی مدت کوتاهی فرد بهبود پیدا می کند .
  • دیابت ، کم کاری تیروئید و سو تغذیه : چند مشکل رایج برای به وجود آمدن ترک در کف پا می شوند . کمبود ویتامین A یا اسید های چرب ضروری دیگر مثل اسید آلفا- لینولییک (ALA) و اسید گاما – لینولییک (GLA) نیز می تواند علت اصلب ترک و خشکی کف پا باشد . بیماری هایی نظیر بیماری های گوارشی یا بیماری سلیاک ممکن سبب به کمبود ویتامین و اسید های چرب ضروری شوند و خشکی کف پا به همراه داشته باشند.
  • آب و هوای سرد: پوست خشک اغلب در ماه های زمستان ، بیشتر به خاطر گرمایش داخلی و رطوبت کم ، بیشتر می شود . به اندازه کافی آب نخوردن ، مرطوب نکردن پاها ، حمام بسیار داغ ، زیاد در حمام داغ بودن ، اسکراب پاهای خشک ، مبتلا بودن به دیابت از علل دیگر هستند .

یک کرم پای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • خاصیت پوشانندگی قوی : کرم پای خوب خاصیت پوشانندگی قوی دارد به طوری که کرم حتی با پوشیدن جوراب هم به راحتی از روی پوست پاک نمی شود و تا مدت ها روی پوست می مانند.
  • رطوبت رسامی بالا : ترکیبات مرطوب کننده قوی مثل AHA که در کرم ها موجود است، هم رطوبت کافی به لایه شاخی می رساند و هم به لایه برداری کمک می کند.
  • جذب بالا : کرم کف پا باید به راحتی جذب پا شود و نیازی به ماساژ دادن زیاد نداشته باشد. احساس لیزی یا چسبندگی کف پا ایجاد نکند و مانع بروز مجدد ترک و خشکی کف پا شود.
  • حاوی ترکیبات آنتی باکتریال : برخی از انواع کرم های کف پا در نواحی ای که پوست به دلیل زخم یا سایش تیره شده به رفع تیرگی کمک می کنند. برخی کرم ها هم حاوی ترکیبات آنتی باکتریال هستند و در رفع عوامل باکتریال که باعث بروز عفونت در ترک ها می شوند، نقش دارند .

تمیز نگه داشتن و مرطوب نگه داشتن پا

لازم است که بدانید اگر شما به طور مرتب پای خود را تمیز کنید و محیط پای خود را مرطوب نگه دارید و از خشکی های پوستی جلوگیری می شود. لازم است که شما پای خود را با شوینده هایی که که آب رسانی می کنند بشورید و بعد از هر بار شستشو پای خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید.

لازم است که بدانید استفاده کردن از کرم هایی که دارای گلیسیرین شی باتر ویتامین e یا جوجوبا هستند به شما کمک می کند که پای شما مرطوب بماند. وجود این ویتامین ها برای پوست شما و رطوبت رسانی و همچنین آب رسانی بسیار مفید می باشد. البته اگر ترک پای شما شدید است می توانید از عسل نیز استفاده کنید چرا که عسل خاصیت ضد میکروبی دارد. البته برای بهبود زخم نیز شما می توانید سرم را با یک قطره روغن بادام مخلوط کنید و آن وقت شما یک ماسک که بسیار مفید برای پاهای خود درست کرده اید که به رطوبت رسانی پای شما کمک می کند

خارج کردن پوست های مرده از پوست

برای آن که از ترک های پا جلوگیری کنید لازم است که پوست پای خود را لایه برداری کنید. در واقع یک پای سالم دارای پوست صاف و بدون ترک است. استفاده از سوهان پا بعد از حمام می تواند به شما کمک کند که از ترک پا جلوگیری کنید.

البته لازم است که شما مراقب باشید که سوهان پا دارای لبه های تیز نباشد چرا که لبه های تیز می توانند سبب ایجاد بریدگی و زخم شود و در نهایت منجر به ترک پوستی می شود پس برای حفظ سلامت پوست پای تان تنها لازم است که شما یک لایه برداری ساده انجام دهید و پوست های مرده را از بین ببرید تا پای شما را جوان و سالم باقی بماند.

پوشیدن جوراب هایی با الیاف طبیعی

استفاده کردن از جوراب هایی که پای شما را مرطوب نگه می دارد و محیط پا را نمدار می کند و در داخل کفش که تاریک است می تواند سبب ایجاد عفونت های قارچی شود. لازم است که شما از آن دست جوراب هایی استفاده کنید که دارای الیاف طبیعی هستند و از پنبه و پشم می باشد و استفاده نکردن از ترکیبات مصنوعی می تواند به حفظ سلامت پای شما کمک کند. همچنین اگر شما از آن دسته از جوراب هایی که دارای الیاف طبیعی هستند استفاده کنید دیگر با بوی بد پا مواجه نخواهید شد.

 

مواد تشکیل دهنده یک کرم ترک پای خوب

در رابطه با اینکه کرم ترک پا تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد با مواد تشکیل دهنده کرم رابطه مستقیم دارد. در واقع شما لازم است که در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیازتان و نوع بودجه ای که تعیین کرده اید در میان سایر گزینه های موجود در بازار بهترین کرم ترک پای موجود در بازار را خریداری کنید. در ادامه این مقاله مواد تشکیل دهنده کرم ترک پا ذکر شده است

1 - آلا نتونین : در رابطه با این ماده لازم است که بدانید یک ماده مرطوب کننده است که سبب رطوبت رسانی کافی می شود. در واقع شما با استفاده از آلا نتونین این رطوبت پای خود را تامین می کنید و این ماده کاملا موثر است و خاصیت درمانی بسیار بالایی دارد.

2 - گلیسیرین : در رابطه با دیگر مواد تشکیل دهنده موجود در کرم های ترک پا لازم است که به گلیسیرین اشاره شود. در واقع این ماده مانع از بین رفتن رطوبت پوست می شود و به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

3 - روغن جوجوبا: این روغن خاصیت نرم کنندگی دارد و سبب می شود که پوست پای شما از آن حالت ضخیم و سفت خارج شود و کاملاً نرم باشد و می تواند پوست پای شما را تا مدت زمان طولانی مرطوب نگه دارد و سبب افزایش ترشح چربی به روی پوست می شود.

4 - روغن درخت چای :این روغن خاصیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود که ترک های پایه شما به خوبی درمان شود و از عفونت های قارچی جلوگیری می کند و خاصیت شفابخشی دارد

5 - سالیسیلیک اسید: این ماده به عنوان یک لایه بردار عمل می کند باعث کمتر شدن هایپر کراتوزیس می شود. در واقع یک عارضه غیرطبیعی پوستی سبب ایجاد ضخامت بیش از اندازه پوست می شود که به هایپرکراتوزیس معروف شده است.به طور معمول اکثر کرم های ترک پا دارای ۶ درصد سالیسیلیک اسیدها هستند.

6 - آلفا هیدروکسی اسیدها: در رابطه با الفا هیدروکسی اسید ها لازم است که بدانید در محصولات طبیعی مانند میوه ها شیرها و نیشکر آن ها موجود می باشند و به عنوان یک لایه بردار عمل می کند.

7 - شی باتر : در رابطه با شی باتر لازم است که بدانید به عنوان یک آنتی اکسیدان عملکرد بسیار خوبی دارد و از سایر خواص آن می توان با به آبرسانی پوست اشاره کرد که از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد.

8 - لانولین: در رابطه با این لانولین لازم است که بدانید عملکرد آن به عنوان یک نرم کننده می باشد که پینه پا را از بین می برد. البته لازم است که بدانید ترمیم این ترک ها بسیار پر اهمیت تر است و لازم است که شما حتما مراقب این نکته باشید.

نکات مهم هنگام خرید کرم ترک پا

در رابطه با خرید کرم ترک پا لازم است که شما در هنگام خرید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید بهترین کرم موجود در بازار را متناسب با نیاز خریداری کنید. در ادامه این مقاله به نکات مهمی که شما باید در هنگام خرید به آن توجه کنید اشاره خواهد شد پس ادامه مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا بتوانید متناسب با نیازتان و سقف بودجه مورد نظرتان بهترین کرم ترک پای موجود در بازار را خریداری کنید.

1 - حجم: در هنگام خرید لازم است که به حجم محصول توجه کنید. در واقع کمیت کرم ترک پا به اندازه کیفیت آن مهم می باشد و لازم است که شما به این نکته در هنگام خرید توجه داشته باشید که لازم است شما از کرم های متعددی در مقدار زیاد و سطح وسیعی استفاده نمایید و همچنین قیمت آن نیز باید مناسب باشد که با کمیت آن همخوانی داشته باشد. پس لازم است که از حجم کرم ترک پا مورد نظر آن اطلاع داشته باشید چرا که کرم های ترک پا در حجم های مختلفی در بازار عرضه می شود.

2 - قیمت : در رابطه با قیمت لازم است که بدانید از مهم ترین فاکتورهایی که شما باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید همین قیمت است. همانطور که می دانید عوامل بسیار متعددی به روی قیمت یک کالا تاثیرگذار هستند اما اگر یک کرم ترک پا دارای مواد تشکیل دهنده مناسب باشد و حجم آن نیز بالا باشد آن وقت اگر قیمت بالایی داشته باشد اثرگذاری آن بهتر خواهد بود. شما می توانید با خیال راحت آن کرم پا را خریداری کنید البته لازم است که شما در هنگام خرید حتما به نوع نیاز و سقف بودجه خودتان توجه داشته باشید و کرم متناسب با آن را خریداری کنید.

3 - میزان ترک خوردگی پوست : کرم ترک پا لازم است که حتما با میزان ترک خوردن پوست خودتان تناسب داشته باشد چرا که اگر هر طرف به لایه های زیرین پوست شما رسیده باشد. آن وقت لازم است که محصولات خریداری کنید که میزان نفوذ آن چند متر است. در واقع شما باید برای طرح های شدید محصولاتی که خاصیت درمانی بالاتری دارند خریداری کنید.

کرم ترک پا برای چه افرادی مناسب است

جدا از اینکه کرم ترک پا برای آن دسته از اشخاصی که دارای ترک های پوستی هستند مناسب می باشد برای پیشگیری نیز مناسب است. در واقع اگر شما پوستی سالم دارید و زمان طولانی به روی پاهای خود می ایستید لازم است که مراقبت های پوستی پا را رعایت کنید تا پوست شما سالم و تمیز بماند. در واقع روتین های پوستی و مراقبت های پوستی تنها مربوط به صورت نیست و لازم است که شما از پاهای خود همانند صورت تان نیز محافظت کنید تا دچار آسیب و ترک های پوستی نشوید.

 

منبع:فروشگاه اینترنتی تراست

 

دوش گرفتن، خشک کردن بدن و موها، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، استفاده از مام زیر بغل یا دئودورانت، لباس پوشیدن و رفتن سر کار و زندگی روزانه. این روتین آغاز یک روز برای میلیون ها نفر در دنیا است. همین روال ساده و تکراری که استفاده از مام زیر بغل در آن یکی از مراحل اصلی است، سبب شده که صنعت تولید محصولات ضد تعریق در آمریکا تجارتی 18 میلیارد دلاری باشد. گرچه از ارزش این تجارت در ایران اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما نگاهی به میز توالت خانه خودمان نشان می‌دهد که این کالا تا چه اندازه در زندگی روزمره ما نقش دارد. بسیاری از ما بدون استفاده از رول ضد تعریق یا مام، اصلاً از خانه خارج نمی‌شویم.

اما کالایی تا این حد مهم با نقشی چنین پررنگ در زندگی روزمره، آیا فقط مانع تعریق زیاد یا کنترل بوی بد آن می‌شود؟ به راستی مضرات و فواید مام چیست؟ آیا این محصول، چنانکه در برخی مقالات پزشکی، وب سایت های علمی یا مجلات حوزه سلامت گفته می‌شود، ارتباطی با سرطان دارد؟

اگر این پرسش‌ها، سؤال شما نیز هست، این مطلب را تا انتها بخوانید. به کمک سرفصل‌های زیر، ابتدا به شما در خصوص مضرات و فواید مام خواهیم گفت، سپس موضوع مام و ارتباط آن با سرطان پستان را به طور کامل تشریح خواهیم کرد. با  انواع مام آشنا شوید.

 

چرا بدن انسان عرق می‌کند؟

تعریق باعث می‌شود دمای بدن همواره در سطحی نرمال باقی بماند. این موضوع به انسان کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری بتواند به شکل روان و راحت به فعالیت خود ادامه دهد. بدیهی است که اگر بدن بیش از حد گرم شود، روند انجام فعالیت های عادی آن مختل می‌شود.

همچنین برخی مطالعات روی بدن انسان نشان داده است که عرق کردن سمومی که بدن در طول شبانه روز از غذاها، نوشیدنی‌ها و محیط اطراف جذب کرده است، دفع می‌کند. همچنین عرق کردن به تنظیم میزان آب بدن نیز کمک می‌کند. مقاله ” دئودورانت زیر بغل چیست ” را بخوانید.

چرا از مام استفاده می‌کنیم؟

بدون شک تعریق برای بدن انسان مفید است. اما این موضوع باعث نمی‌شود که اغلب ما از تعریق زیاد، در هر شرایطی، فراری نباشیم. همه ما دوست داریم در محیط های عمومی، مانند محل کار یا تحصیل خود آراسته باشیم. تعریق زیاد باعث می‌شود به اندازه کافی اعتماد به نفس حضور در این فضاها را پیدا نکنیم. چرا که هر لحظه نگران خیس شدن لباس خود از شدت تعریق یا بو گرفتن بدنمان هستیم. به همین سبب از مام یا همان رول های ضد تعریق، استیک ضد عرق یا دئودورانت استفاده می‌کنیم تا کمتر در معرض مشکلات ناشی از تعریق زیاد بدنمان باشیم.

اما استفاده از مام یا رول های ضد عرق، علاوه بر مزیت هایی که دارد، شامل مضراتی نیز می‌شود. در ادامه، با نگاهی بدون جهت گیری، نسبت به این که به طور کلی استفاده از مواد ضد تعریق رایج در دنیا خوب است یا خیر، به بررسی فواید مام زیر بغل و مضرات استفاده از این محصول می‌پردازیم.

 

 

فواید مام زیر بغل چیست؟

  • کنترل معضل تعریق زیاد زیر بغل

یکی از قسمت های بدن که تجمع غدد ضد تعریق در آن زیاد است، ناحیه زیر بغل است. میزان تعریق در بدن افراد مختلف، بسته به شرایطی مانند ژنتیک و فعالیت های فیزیکی بدن متفاوت است. اما به هر حال زیر بغل قسمتی است که اغلب زیاد عرق میکند. استفاده از مام مردانه یا مام زنانه باعث می شود غدد تعریق در این ناحیه برای مدت زمان مشخصی از فعالیت باز مانده و بدن انسان تقریبا خشک بماند.

  • ممانعت از ایجاد بوی بد عرق در بدن

لایه پوششی که مام مردانه و مام زنانه روی پوست ایجاد میکند، علاوه بر آن که مانع موقتی عرق کردن می شود، با توجه به رایحه ای که دارد، از ایجاد بوی بد عرق در بدن نیز جلوگیری میکند.

 

  • جلوگیری از خیس شدن لباس

ممکن است بدن شما تمیز باشد و عرق کردن بلافاصله منجر به بو گرفتن بدنتان نشود. اما اگر تعریق بدنتان آنقدر زیاد است که زیر بغل لباستان اغلب خیس می‌شود، بدیهی است که باید از محصولی استفاده کنید که مانع این اتفاق ناخوشایند شود. خیس بودن لباس در اثر تعریق زیاد، خوش تیپی و آراستگی شما را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. بنابراین یکی از فواید مام زیر بغل این است که اجازه نمی‌دهد لباستان در اثر عرق کردن زیر بغل خیس شود.

 

 

 

 

  • نرم و لطیف شدن پوست زیر بغل

برخی از مام های مردانه یا زنانه یا استیک ضد تعرق مردانه حاوی موادی هستند که در اثر استفاده مکرر و منظم، منجر به نرم و لطیف شدن پوست ناحیه زیر بغل می شوند. بنابراین اگر از تیرگی پوست این قسمت بدن خود خجالت زده اید، میتوانید از مامی استفاده کنید که در لیست مزیت های آن، این مورد ذکر شده است.

  • افزایش اعتماد به نفس

اگر در نیمه روز احساس کنید که بدنتان بوی عرق می‌دهد، اولین کسی که از این موضوع دچار ناراحتی خواهد شد، خودتان هستید. هیچ دوست یا همکاری هم تمایلی برای هم صحبتی با کسی که به اندازه کافی خوش بو نیست، ندارد. بنابراین یکی از فواید مام زیر بغل این است که مانع از عرق ریختن بیش از حد شما در طول روز خواهد شد. به همین جهت شما اعتماد به نفس بیشتری برای مصاحبت با دیگران خواهید داشت.

 

 

  • امکان استفاده از لباس های خیلی روشن یا خیلی تیره

برای کسانی که زیاد عرق می‌کنند و این تعریق مدام لباسشان را خیس می‌کند، پوشیدن لباس‌های خیلی روشن یا خیلی تیره اغلب غیر ممکن است. چرا که لباس های روشن در اثر تعریق زیاد، زرد رنگ می شوند و لباس های تیره، شوره میزنند.

مضرات مام زیر بغل چیست؟

  • احتمال ایجاد آلرژی در بدن استفاده کننده از مام زیر بغل

یکی از مضرات استفاده از مام زیر بغل این است که امکان دارد بدن شما نسبت به یک یا چند مورد از مواد تشکیل دهنده مام آلرژی داشته باشد. آلرژی خود را به شکل یک واکنش پوستی نشان می‌دهد. به طور مثال اگر بعد از مصرف مام زیر بغل دچار ورم های دردناک، احساس درد در ناحیه زیر بغل و بازوها، بثورات شامل قرمزی پوست، لکه های خشک، تاول، تورم، کهیر و سوزش شوید، همگی از نشانه های آن است که بدن شما به مام زیر بغلی که استفاده می‌کنید، آلرژی دارد. عمده دلیل ایجاد مشکل در پوست به دلیل وجود آلومینیوم در مام است. اما بد نیست بدانید این تنها عامل یا آلرژن موجود در مام زیر بغل نیست.

 

منبع:فروشگاه اینترنتی تیم کالا

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.