مقاله آموزشی

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

آیا نسبت به اندازه منافذ پوست خود حساس شده‌اید؟ دنبال چاره‌ای برای بستن و کوچک‌ کردن منافذ باز پوست خود می‌گردید؟ شما تنها نیستید! منافذ باز پوست یکی از مشکلات رایج پوستی است که افراد بسیاری را کلافه کرده. خیلی‌ها از اندازه منافذ و شکلی که به پوستشان داده شاکی هستند. چون باعث می‌شود، مسن‌تر از سن واقعی‌شان به‌ نظر برسند. اما منافذ باز پوست چه هستند و چطور ایجاد می‌شوند؟ چه راه حل‌هایی برای کوچک‌تر کردن منافذ پوست وجود دارد؟ آیا واقعاً می‌توان از شر این سوراخ‌های کوچک خلاص شد؟ برای گرفتن جواب این سوال‌ها، با دارودراگ همراه باشید.

منافذ پوست چیست و چطور ایجاد می‌شود؟

منافذ پوست چیست و چطور ایجاد می‌شود؟

منافذ پوست، منفذهای کوچکی هستند که از آن‌ها عرق و چربی خارج می‌شود و انتهای آن‌ها به فولیکول‌های مو می‌رسد. وجود این منافذ برای رشد مو و انتقال چربی ضروری به سطح پوست (برای محافظت از پوست) لازم است. در هر فرد بزرگسال، به طور متوسط حدود ۵ میلیون منفذ پوستی وجود دارد که حدود ۲۰ هزارتای آن در صورت است. وقتی منافذ با چربی و سلول‌های مرده مسدود شوند، رنگ سفید یا سیاه به خود می‌گیرد. تکثیر باکتری‌ها را هم به این ماجرا اضافه کنید. پوست در پاسخ به این اتفاق، قرمز و ملتهب شده و جوش ایجاد می‌شود. اینکه بگوییم منافذ پوستی باز یا بسته می‌شوند از نظر علمی درست نیست. در واقع، وقتی حرف از باز و بسته کردن منافذ پوست زده می‌شود، منظور بزرگ و کوچک به نظر رسیدن است، نه تغییر سایز و اندازه فیزیکی منافذ پوست. اما چرا منافذ پوستی باز به نظر می‌رسند؟

علت ایجاد منافذ پوست باز

  • جوش و آکنه
  • استفاده از محصولات کمدوژنیک
  • افزایش تولیدات سبوم که منجر به پوست چرب می‌شود
  • آسیب و مخاطرات ناشی از اشعه خورشید

منافذ باز پوست چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

هر نوع پوستی، چه چرب، چه معمولی یا خشک، می‌تواند منافذ باز و بزرگی داشته باشد. منافذ باز پوست، به ویژه اگر به خاطر آلودگی، باکتری، چربی یا سلول‌های مرده مسدود شوند، به صورت شما حالت مات و کدر می‌دهد. باز بودن منافذ در بیشتر مواقع یک بیماری پوستی نیست اما برای افرادی که به ظاهر پوست خود اهمیت می‌دهند، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. از آن گذشته، اگر پوست شما مستعد آکنه باشد، باز بودن منافذ پوست باعث ازیاد جوش‌های صورت می‌شود. میزان کلاژن با کوچکی منافذ پوست رابطه مستقیم دارد. هر چقدر کلاژن پوست بیشتر باشد، منافذ پوست بسته‌تر می‌شوند و پوست نیز جوان‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین اگر می‌خواهید پوستتان شاداب و سرحال شود باید دنبال راه چاره باشید.

چطور منافذ باز پوست را کوچک کنیم؟

در ادامه روش‌های آسان و خانگی مراقبت از پوست برای مقابله با منافذ باز پوست را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست دقت کنید

استفاده از محصولاتی که چربی و سبوم پوست را به طور کامل از بین می‌برند، در بلند مدت به ضرر پوست شما تمام می‌شود. چون پوست را تحریک و آسیب‌پذیر می‌کنند. در این محصولات مواد فعالی مانند اسید سالیسیلیک وجود دارد که لایه بیرونی پوست را از بین می‌برد و باعث خشکی شده و منافذ پوست کوچک‌تر به نظر می‌رسند. اما اگر پوست شما زیادی خشک شود، غدد چربی برای بازیابی رطوبت از دست‌رفته، تولید سبوم را افزایش می‌دهند. بنابراین منافذ مجدداً بزرگ به نظر می‌رسند!

برای جلوگیری از این اتفاق، برای چند هفته به‌طور همزمان از محصولات زیر استفاده کنید:

  • استرینجنت و تونر
  • اسکراب‌ پاکسازی‌کننده عمقی
  • ماسک بر پایه مواد چرب

همچنین، مطمئن شوید که مواد آرایشی و محصولات بهداشتی، مورد استفاده‌تان غیرکمدوژنیک هستند. یعنی بر پایه آب ساخته می‌شوند. اگر پوستی چرب دارید، نباید زیاد از محصولات کمدوژنیک استفاده کنید. چربی بیش از حد باعث بزرگ شدن منافذ پوستی می‌شود.

پوست خود را تمیز کنید

پوست خود را تمیز کنید

بهترین پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های صورت، آلودگی‌های سطح پوست را بدون نابود کردن چربی‌های مفید و ضروری از بین می‌برند. برای پوست‌های چرب با منافذ باز، دنبال یک پاک‌کننده بر پایه ژل باشید. برای پوست‌های نرمال و خشک می‌توانید از پاک‌کننده‌های کرمی استفاده کنید. هر نوع پوستی که دارید، نباید از پاک‌کننده‌های صابونی یا اسکراب‌ها برای تمیزکردن پوست خود استفاده کنید. چون منافذ پوست را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. اگر بهترین پاک‌کننده دنیا را هم داشته باشید اما از آن درست استفاده نکنید، فایده‌ای ندارد. بنابراین دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • صورت خود را با آب ولرم خیس کنید.
  • مقداری از پاک کنند روی پوست بمالید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه کل صورت و گردن خود را به صورت دایره‌ای ماساژ بدهید.
  •  صورتتان را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. برای خشک کردن، با حوله ضربه بزنید و به هیچ وجه آن را روی پوست خود نکشید.
  •  این روتین را هر صبح و شب تکرار کنید تا منافذ پوستتان حالت عادی خود را حفظ کند.

آبرسانی و حفظ رطوبت پوست فراموش نشود

یکی از رایج‌ترین و بزرگترین اشتباهات مردم این است که از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده نمی‌کنند که مبادا چربی روی پوستشان ننشیند. محصولات مرطوب‌کننده در واقع به نفوذ سبوم طبیعی در لایه‌های عمیق پوست کمک می‌کنند. این کار نه تنها باعث چرب شدن پوست نمی‌شود، بلکه وضعیت پوست را به نحو موثری بهبود می‌بخشد. بدون آبرسانی، حتی ممکن است پوستتان چربی بیشتری هم تولید کند. وقتی حرف از منافذ باز پوست می‌شود، راه حل، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌های بر پایه آب می‌باشد.

از ماسک خاک رس استفاده کنید

ماسک خاک رس به پاکسازی چربی، آلودگی و سلول‌های مرده از عمق پوست و کوچک‌ کردن منافذ پوستی کمک می‌کند. می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار ماسک بگذارید. اما دقت کنید که این کار را با لایه‌برداری در یک روز انجام ندهید. لایه‌برداری و استفاده از ماسک خاک رس در یک روز، شدت تحریک پوستی را افزایش می‌دهد.

هر روز و همه جا ضد آفتاب بزنید

حتی شما خواننده عزیزی که پوست چرب دارید هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه خورشید، نه تنها خطر ابتلا به سرطان و چین و چروک را در طولانی مدت افزایش می‌دهد، بلکه پوست شما را خشک کرده و منافذ آن را بزرگتر نشان می‌دهد. از محصولی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید. باید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن ضد آفتاب بزنید. همچنین می‌توانید از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌ پودرهای حاوی SPF استفاده کنید.

با آرایش نخوابید

خوابیدن با آرایش، برای پوست شما ضرر دارد. مواد آرایشی در صورتی که یک شب بماند، با آلودگی، چربی و باکتری ترکیب شده و منافذ پوست را مسدود می‌کنند. بنابراین صبح روز بعد، وقتی از خواب بیدار می‌شوید، منافذ پوستی بازتر به نظر می‌رسند. مهم نیست چقدر خسته هستید یا دیر به خانه رسیده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارها پیش از خواب، پاک کردن پوست است.

آب بنوشید

آب بنوشید

این توصیه با وجود قدیمی بودن، همچنان کاربردی است. آب پوست شما را شاداب و باطراوت می‌کند و از بزرگ به نظر رسیدن منافذ پوستی شما جلوگیری می‌کند. فواید آب برای پوست:

  • آبرسانی به پوست
  • حذف سموم باکتری از منافذ
  • بهبود سلامت عمومی پوست

متخصصان می‌گویند، هر فرد باید در طول روز حدود ۸ لیوان آب بخورد. اما اگر امتحان کرده باشید، نوشیدن این مقدار آب به همین سادگی‌ها هم نیست. بنابراین می‌توانید آب مورد نیاز بدن خود را با لیمو، خیار یا انواع توت‌ها طعم‌دار کنید.

 

منبع: avonpersian.com

با شستشوی روزانه صورت خود با برس پاکسازی صورت کیوت اسکین، دیگر نیازی به مراجعه به پزشک و سالن‌های زیبایی برای لایه برداری و پیلینگ ندارید. برس برقی کیوت اسکین،پوست شما را شش برابر موثرتر از شستشوی دستی پاکسازی می‎کند. سری لایه‎بردار هفتگی اگر همراه با کرم اسکراب استفاده شود،اثربخش‎تر خواهد‎بود. دستگاه دارای برس مخصوص شستشوی روزانه و سری لایه‎بردار هفتگی می‎باشد.

برس پاکسازی صورت چیست؟

با شستشو به روش دستی فقط شصت درصد از آرایش و آلودگی‎ها از سطح پوست پاک می‎‌شود و بقایای آن که در منافذ پوست رسوخ کرده است به مرور زمان باعث کدر شدن رنگ پوست، پیری زودرس و جوشهای سرسیاه و زیر پوستی می‎شود. وقتی شستشو و پاکسازی صورت با برس پاکسازی صورت انجام شود، به علت تمیز شدن عمقی پوست، خونرسانی و اکسیژن رسانی بهتر انجام شده و در نتیچه پوستی شفاف و سالم خواهید‎ داشت و چروکها دیرتر در پوست شما نمایان می‎گردند.

همچنین پس از استفاده از فیس براش، به دلیل تمیز بودن منافذ پوستی، جذب کرم‌ها و محصولات مراقبت پوستی نیز چندین برابر بیشتر از قبل خواهد بود. ⁣پاکسازی و شستشوی صورت با دست فقط نیمی از مواد ارایشی و الودگی‌های روی پوست شما را تمیز مینماید.باقی مانده ارایش و الودگی‌های ناشی از سرب و مواد سمی معلق در هوا در منافذ پوست شما رسوخ کرده است و براحتی از بین نمی‎رود. با برس برقی پاک کننده صورت کیوت اسکین پوست خود را عمقی پاکسازی کنید.

انواع برس پاکسازی صورت

برس‎های پاکسازی صورت انواع مختلفی دارند. بعضی از این دستگاه‎ها کارکرد چرخشی دارند و بعضی به صورت ویبراتوری یا سونیک عمل می‌کنند. فیس براش‌های چرخشی با چرخش سری آلودگی‎ها را از عمق پوست و منافذ پوستی خارج می‎کنند. نوع دیگر برس پاکسازی لرزشی یا سونیک می‎باشد که کارکرد ارتعاشی دارد.

برس پاکسازی چرخشی

فیس براش چرخشی کیوت اسکین در مدل‎های باطری دار و شارژی موجود می‌‎باشد. از قابلیت‎های این دستگاه می‎توان به داشتن ۲ سرعت برای شستشو و قابلیت اتصال به سری‎های مختلف اشاره کرد. سری‎های برس پاکسازی صورت عبارتند از:

  • براش شستشوی روزانه پوست حساس تا معمولی
  • براش شستشوی روزانه پوست چرب و جوش‎دار
  • براش شستشوی عمقی (مناسب پوست جوش‎دار و حساس)
  • براش لایه بردار هفتگی
  • براش شستشوی بدن
  • براش میک آپ
  • سری سنگ پا

براش‌هایی که مورد مصرف روزانه قرار می‎گیرند را هر ۳ ماه تعویض کنید. براش‌های مخصوص لایه برداری هفتگی و براش‌هایی که استفاده روزانه نداشته باشند را می‌توانید هر ۵ ماه تعویض کنید.

  •  

    براش روزانه پوست های حساس

  •  

    براش روزانه

  •  

    براش لایه بردار

  •  

    براش شست‌وشوی عمقی

  • براش لایه بردار هفتگی

  •  

    براش لایه بردار هفتگی

  • براش روزانه پوست حساس

  • براش مردانه

  • براش روزانه

  • براش Makeup فیس براش چرخشی

  •  

    برس میک آپ

    براش Makeup فیس براش لرزشی

  • براش بدن اسمارت

    براش بدن نرم لرزشی

برس پاکسازی لرزشی

نوع دیگر فیس براش، مدل لرزشی یا سونیک آن است. این مدل از دستگاه با انتقال ارتعاشات ویبراتوری از طریق براش‌ها شستشو و لایه برداری پوست را انجام می‎دهد. هنگام شستشوی صورت با دستگاه ابتدا صورت را خیس کنید. براش دستگاه را هم خیس کنید. مقداری از شوینده مناسب پوستتان را به انتخاب خودتان روی براش دستگاه یا صورت بزنید و شستشو را با برس پاکسازی لرزشی شروع کنید.

ارتعاشات ویبراتوری منتقل شده از براش باعث ایجاد حباب‌های بسیار ریزی در محیط آب و شوینده می‌‎شوند. این حباب‌های ریز به منافذ پوستی نفوذ می‎کنند و آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از آن‎ها خارج می‎کنند. احتیاجی نیست که فیس براش را روی پوستتان فشار دهید. فقط آن را روی پوست حرکت بدهید و بقیه کار را به خودش بسپارید. براش‎های قابل اتصال به دستگاه فیس براش سونیک، با توجه به دستگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت می‌شود.

برس پاکسازی لرزشی یا چرخشی؟

برای خیلی از شما عزیزانی که با دستگاه فیس براش آشنا شده‎اید، به مزایای آن نسبت به شستشوی دستی پی برده‎اید و قصد خرید آن را دارید؛ این سوال مطرح می‎شود که کدام مدل مناسب نوع پوست شماست! برس پاکسازی لرزشی یا چرخشی؟ در ابتدا خوب است بدانید طی آزمایشات و مقایسات انجام شده تفاوت آنچنانی در نتیجه پاکیزگی طی شستشو با دستگاه فیس براش سونیک و چرخشی مشاهده نشد.

نتیجه شستشو با هر کدام از این دستگاه‎ها پوستی تمیز و درخشان خواهد بود. تمیزی ۶ برابر بهتر و کامل‌تر از شستشوی دستی. با توجه به توضیحاتی که در مورد روش کارکرد دستگاه‎ها گفته شد باید حدس زده‎باشید. اگر پوست حساسی دارید که سریعا تحریک، ملتهب و قرمز می‎شود پیشنهاد ما برایتان استفاده از برس پاکسازی لرزشی است.

اما اگر پوستتان معمولی و مقاوم است هیچ محدودیتی در انتخاب دستگاه فیس براشتان نخواهید داشت. به این نکته توجه کنید که انواع مختلف دستگاه (به استثنای CIH-F00/CIH-F901) قابلیت اتصال به براش‌های متنوع برای شستشوی تخصصی انواع مختلف پوست (چرب و جوشدار،چرب و حساس،خشک،معمولی و …) را دارند. موارد اصلی که برای انتخاب دستگاه مناسب پوستتان باید بدانید گفته شد. از موارد دیگر می‎توان به قابلیت‎های بیشتر دستگاه‎های سونیک(ویبراتوری) اشاره کرد. دستگاه‎های سونیک مجهز به موارد زیر هستند:

  • تایمر موضعی(برنامه ریزی شده برای شستشوی موضعی و کامل صورت)
  • تایمر خاموش شدن اتوماتیک
  • استند و یا مگنت شارژر برای ضد آب بودن دستگاه (با توجه به مدل دستگاه متغیر است)
  • حالت ویبراسونیک که ماساژور سطحی پوست می‎باشد (در مدل‎های CIH-F900/CIH-F901)

نگه‎داری برس پاکسازی صورت

هر وسیله برقی که در زندگی روزمره مورد استفاده باشد نیازمند نگه‎داری مناسب است. نگه‎داری از دستگاه‎های فیس براش هم موارد کلی دارد که باید به آنها توجه شود. اولین مورد ضد آب بودن دستگاه است. برس‎های برقی پاکسازی صورت کیوت اسکین ضد آب هستند. مقاومت آنها در برابر پاشش آب بین ۳ تا ۵ دقیقه با توجه به IP دستگاه متغیر است.

دقت شود که دستگاه در برابر غوطه‎ور ماندن در آب مقاوم نمی باشد. پس تا حد امکان در آب فرو نرود. مورد قابل توجه دیگر این است که بخار آب و رطوبت راحت‌تر از آب به داخل دستگاه نفوذ می‎کند. پس از نگه‎داشتن دستگاه در محیط مرطوب مثل حمام و محیط دستشویی خودداری شود.

بعد از استفاده از دستگاه فیس براشتان سری استفاده شده را از دستگاه جدا کنید و زیر آب بشورید. براش و دستگاه را در محیط خشک قرار دهید و بعد از خشک شدن براشتان، درپوش آن را نصب کنید و برای مصرف بعدی آماده‎اش کنید. در مورد دستگاه‎های باطری دار، اگر زیر جریان آب از آن استفاده کردید بعد از اتمام کار محفظه باطری را باز کنید؛ در صورت نم‎دار بودن باطری‎ها خارج شوند و بعد از خشک شدن کامل باطری‎ها و محفظه باطری در جای خود قرارشان دهید.

در مورد شارژ دستگاه‎ها به بروشورهای راهنما و مشخصات دستگاه در وب سایت کیوت اسکین مراجعه کنید. به طور کلی دقت کنید که شارژ کامل همه دستگاه‎ها برای ۲۸ تا ۳۰ بار استفاده ۱ دقیقه‎ای از دستگاه است. بعد از این مقدار مصرف حتما دستگاه را مجددا شارژ کنید و اجازه ندهید شارژ دستگاه به طور کامل تخلیه شود.

 

 

منبع: avonpersian.com

 

فیکساتور و کاربرد مختلف آن

 

اگر دستی در آرایش و زیبایی داشته باشید، حتما کلمه فیکساتور به گوش تان نامی آشنا است. به طور کلی، کلمه فیکس برای تثبیت چیزی به کار می رود و کلمه فیکساتور در آرایش نیز به معنی تثبیت و  افزایش ماندگاری آرایش است. بهتر است پیش از به کار گیری فیکساتور، با کارایی و انواع آن آشنا باشیم تا میزان تاثیرگذاری و همچنین تناسب آن با پوست افزایش یابد. در این مطلب از رژلب قصد داریم شما را با فیکساتور و انواع کاربردهای آن آشنا کنیم.


همه چیز درباره فیکساتور


همان طور که در ابتدای مطلب خاطر نشان کردیم، فیکساتور برای تثبیت آرایش به کار می رود. این ماده آرایشی از چرب شدن پوست و برق افتادن به خصوص در ناحیه پیشانی و بینی که مشکل اکثریت نیز است، پیشگیری می کند. احتمالا با پرایمرها نیز آشنایی دارید و از آن برای آغاز آرایش حرفه ای خود استفاده می کنید. اگر پرایمر را به عنوان آغاز آرایش در نظر بگیریم، فیکساتورها نقطه پایان هستند. در واقع، استفاده از فیکساتور در قسمت انتهایی آرایش به فیکس شدن کرم پودر و جلوگیری از ریختن یا خط افتادن آن کمک شایانی می کند.
تفاوت اساسی فیکساتور با پرایمر در این است که پرایمرها به صورت کرم یا ژل هستند؛ در صورتی که فیکساتور معمولا به شکل آب، گاز یا پودر در بازار موجود است. این محصولات رنگ یا بافت آرایش را تغییر نمی دهند، بلکه کاملا بی رنگ هستند. از کاربردهای مختلف فیکساتورها می توان به تثبیت سایه کرمی نیز اشاره کرد. حتی می توان در مواقع ضروری از نوع پودری آن به جای شامپوی خشک استفاده کرد.


چرا باید از فیکساتورها استفاده کنیم


دلایل بی شماری برای استفاده از فیکساتور در آرایش وجود دارد که مهمترین آن ها تثبیت در برابر ذوب شدن است. با استفاده از فیکساتور، شما در پایان روز میکاپی با کیفیت همان لحظات اول خواهید داشت. فیکساتور مانع از جذب رطوبت و جذب مولکول های آب توسط پوست می شوند؛ از این رو آرایش شما پس از گذشت زمان براق نخواهد شد.

 

آشنایی با انواع مختلف فیکساتور


انواع مختلف فیکساتور


با توجه به این که تنوع گسترده ای از لوازم آرایش در بازار وجود دارد، برخی محصولات به اشتباه به نام فیکس کننده آرایش فروخته می شوند. از این رو بر آن شدیم تا با معرفی انواع مختلف فیکساتور، به مقایسه آن ها بپردازیم.


ستینگ پادر


Setting Powder برای تثبیت، بیک کردن و کنترل میزان چربی آرایشی به کار می رود. این پودرها در انواع رنگی و بی رنگ عرضه می شوند که بهترین انتخاب جهت یکدست کردن و افزایش پوشانندگی کرم پودر به شمار می روند. این پودر در افزایش ماندگاری آرایش بسیار تاثیرگذار است اما نمی توان به طور کامل لقب فیکساتور را به آن داد.


فیشینگ پادر


Fishing Powder نسبت به نوع قبلی از بافت نرم تر و ابریشمی تری برخوردار است. در ساخت این پودر از ماده سیلیکا استفاده می شود. ریزتر نشان دادن خطوط پوست و جلوگیری از تعریق و برق افتادن صورت نیز از قابلیت های فیشینگ پادر به شمار می روند. این پودر صرفا جهت استفاده در برنامه های تلویزیونی کاربرد داشته و جهت استفاده در عکاسی و مصارف شخصی پیشنهاد نمی شود. دلیل این امر نیز بازگرداندن نور و تغییر رنگ پوست یه سفید است.


پودر فیکس


Fixing Powder در پشت و زیر چشم و همچنین روی کرم پودر کاربرد دارد. این پودر را می توان در انواع رنگی و بی رنگ خریداری کرد. از مزایای پودر فیکس می توان به ضد آب شدن آرایش و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. استفاده از این نوع فیکساتور، جلوه مات به آرایش می دهد. بهتر است پودر فیکس را روی کرم های کاموفلاژ که از پوشانندگی بالایی برخوردارند، استفاده کنیم.
به طور کلی، تنوع گوناگونی از فیکساتورها را می توان در بازار یافت که در انواع فشرده و غیر فشرده، رنگی و بدون رنگ و حتی انواع اسپری وجود دارند. برخی کمپانی ها نیز با اضافه کردن ویژگی های جدید به فیکساتورهای خود، سعی در شخصی سازی محصولات خود داشته اند.

 

 


روش استفاده از اسپری فیکساتور


پس از به اتمام رسیدن آرایش صورت خود، اسپری فیکساتور را روی آن استفاده کنید. ابتدا محتویات اسپری را به خوبی تکان دهید و به اندازه طول بازوی خود از صورت دور نگاه دارید. چشمان خود را ببندید و چند پاف از آن روی آرایش اسپری کنید. برای جذب اسپری نیازی به ماساژ نیست؛ تنها کافیست کمی زمان دهید تا به طور طبیعی خشک شود.


روش استفاده از پودرهای فیکس کننده


اگر قصد استفاده از فیکساتور آرایش پودری دارید، کافیست پس از اتمام آرایش با یک براش کابوکی مقداری از پودر را برداشته و به آرامی روی کل صورت پخش کنید. حتی می توانید مقدار بیشتری از آن را در نواحی پیشانی، چانه و بینی خود به کار بندید. این پودرها در دو نوع رنگی و بی رنگ وجود دارند که بنا به نیاز خود می توان آن را استفاده کرد.


بهتر است از پودر همرنگ استفاده کنیم یا پودرهای نیمه شفاف؟


این مورد به سلیقه آرایشگر و مشتری بستگی دارد. پودرهای همرنگ پوست می توانند پوشش دهی بالاتری را روی پوست ایجاد کنند و نقاط ناهماهنگ روی پوست یا جای زخم را محو کند. علاوه بر این، ممکن است این گونه به نظر برسد که آرایش زیادی روی پوست صورت وجود دارد. پودرهای سفید و نیمه شفاف زمانی که به خوبی پخش شوند، به هر رنگ پوستی در می آید. این پودرها، برق و چربی صورت را به خوبی مات می کنند و مقدار زیادی از پودر را روی صورت به جای نمی گذارند. البته بهتر است پودرهای سفید به خوبی پخش شوند تا جلوه غیر طبیعی روی پوست ایجاد نشود.


آیا می توان فیکساتور را به طور مستقیم روی پوست تمیز به کار برد؟


بله، پودرهای سفید رنگ و نیمه شفاف برق و چربی صورت را می گیرند؛ در صورتی که پودرهای رنگی برای مناسبت ها و آرایش شب مناسب هستند.
اگر به دنبال یک فیکساتور مناسب برای پوست خود هستید، پیشنهاد رژلب به شما استفاده از پودر فیکس رنگی گریماس است. این تثبیت کننده از رنگ های قوی تشکیل شده است که برای انواع مناطق آب و هوایی مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع:  avonpersian.com

 

هیچ وقت به دنبال بهترین کار نباشد. بهترین شغل برای هر فرد تفاوت دارد. برای تمامی افراد نمی توان نسخه ثابتی پیچید. اگر دارای مهارتی هستید که تجربه زیادی در آن دارید با ببینید کشور ترکیه به آن مهارت شما نیاز دارد یا نه. اگر هم جز افرادی هستید که مهارت خاصی ندارید و تجربه کمی در بازار کار دارید می توانید از بین یکی از مشاغل ذکر شده در ادامه مقاله آن ها انتخاب کنید و پس از یاد گرفتن اطاعات پایه اون رشته اقدام به مهاجرت کاری به ترکیه داشته باشید. گفتنی است که در این روش دوم کار برای شما سخت خواهد شد. چندین سال طول خواهد کشید تا شما به یک زندگی نرمال در این کشور دست یابید.

کار کردن در ترکیه

کار کردن در ترکیه ، مانند کار در بلژیک و کشورهای دیگر ، منوط به قوانین و مقررات خودش است . اگر در حال حاضر در ایران زندگی کنید و قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید تا به زندگی خود ادامه دهید و در ترکیه کار کنید ، بهتر است این مقاله را بخوانید . استخدام در خارج از کشور است و هیچ ماموریتی برای اعزام نیروی کار به خارج وجود ندارد ، اما به عنوان یک راهنمای مهاجرت شما می‌توانید از این سایت برای اجتناب از سردرگمی و یا از دست دادن عمر خود استفاده کنید .

قبل از انجام هر گونه اقدام لازم است تعدادی از شرایط را بدانید : باید بدانید که کار کردن در ترکیه مستلزم مجوز کار یا مجوز است و باید از قوانین استخدام در ترکیه آگاه باشید تا کارفرما نتواند از شما سوء استفاده کنند.

شروط کار در کشور ترکیه

شرایط کاری ترکیه , مهاجرت به ترکیه از طریق کار و اخذ ویزای کار ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه پایین زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر , توجه بسیاری از جویندگان کار را به خارج جلب کرده‌است . با توجه به اینکه بسیاری از سوالات در مورد زندگی ایرانی‌ها در ترکیه و شرایط کاری در ترکیه مطرح شده‌است , موسسه برتر مهاجر این مقاله را با هدف افزایش آگاهی شما از جستجوی شغل در ترکیه و به دست آوردن اقامت ترک از طریق کار منتشر کرده‌است .

حکومت ترکیه کشوری آسیایی در بالکان است . ترکیه با گرجستان , ارمنستان , ایران , نخجوان و عراق هم‌مرز است . این کشور مساحتی بالغ بر حدودا  783 هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و جمعیتی بالغ بر 28.000.000 نفر دارد . ترکیه استان‌هایی دارد که اکثریت آن‌ها ترکی و کردی هستند . پایتخت ترکیه شهر آنکارا است که مهم‌ترین شهر ترکیه پس از استانبول است . استانبول پایتخت فرهنگ و تجارت ترکیه است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع‌شده و مرکز سیاسی ترکیه نیز می‌باشد . این شهر یکی از شهرهای گردشگری دنیا است که جمعیتی بالغ بر 15.000.000 نفر دارد . اکثریت شهروندان ترکیه به  زبان ترکی است و ارز آن لیره است .

شرایط جوی و تولیدات ترکیه

ترکیه کشوری کوهستانی و بارانی است . ترکیه یکی از حیاتی ترین محدوده های دنیا است , موقعیت جغرافیایی استراتژیک بسیار خوبی دارد و یک نقطه ترانزیت برای آسیا و اروپا محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها به ویژه ایران از قلمرو ترکیه برای حمل و نقل کالا و انرژی استفاده می‌کنند . سواحل شمالی , جنوبی و غربی ترکیه دارای اقلیم مدیترانه‌ای با زمستان های کم و معمولی و تابستان‌های داغ و زیاد است . بخش مرکزی ترکیه خشک خشک است و میانگین بارندگی سالانه آن کم‌تر از 250 میلی متر است . همراه با دامپروری , کشاورزی رایج است و کتان , تنباکو , زیتون , مرکبات و چغندر قند از اصلی ترین تولیدات کشاورزی کشور هستند . بیشترین تولیدات صادراتی این کشور مواد غذایی , پوشاک , تجهیزات حمل و نقل و منسوجات هستند .

مهم‌ترین چیز برای ایرانی‌ها از لحاظ شرایط کاری در ترکیه این است که اقتصاد ترکیه علی‌رغم موقعیت خود به عنوان یک کشور توسعه‌یافته یا در حال توسعه , با رکود شدید ناشی از بحران ارز و بدهی اخیر مواجه است چرا که به دنبال توسعه سریع می‌باشد.

در سال گذشته , بیکاری در ترکیه در حال افزایش بود. اما این مسئاله به شدت از سوی دولت ترکیه در حال کنترل است، البته در سال جاری این نرخ کمتر شده، در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور  13.3 در صد می باشد. یکی از راه‌های مهاجرت به ترکیه , کار از طریق مهاجرت در این کشور است که در ادامه به آن می‌پردازیم .

کار های مورد نیاز کشور ترکیه

افرادی که می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت کنند باید از بازار تجارت آن کشور باخبر باشند. بررسی کنندکه آیا کشور مقصد به مهارت من نیازی دارد؟! آخرین لیستی که توسط مقامات مربوطه برای کسب و کار هایی که ترکیه نیاز دارد ارائه شده، در ابتدای سال 2020 می باشد. این مشاغل به شرح زیر است:

  • نجاری
  • آشپزی
  • گارسون
  • مهماندار
  • لیدر تور
  • جوشکاری
  • آرایشگری
  • حسابداری
  • فروشندگی
  • بسته بندی
  • نقاش کاری
  • کاشی کاری
  • فناوری اطلاعات
  • مشاغل ساختمانی

به صورت عمومی این مشاغل ذکر شده مورد نیاز کشور ترکیه می باشد. طی تحقیقات توسط کارشناسان برتر مهاجر انجام شده، ی یکی سری مشاغلی هستن که در سال های اخیر به شدت مورد نیاز است. در این مشاغل نیرو متخصص بسیار کم است به همین خاطر مهاجرانی که این مهارت ها را داشته باشند می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. این مشاغل به شرح زیر است:

بیمه

فروش

جوشکاری

حسابداری

فناوری اطلاعات

مدیریت زنجیره فروش

درآمد مشاغل مختلف در ترکیه

از مهم ترین مواردی که تمامی مهاجران به آن فکر می کنند، درآمدشان است. یکی از دلایلی که مهاجران به کشور های دیگر مهاجرت می کنند این است که بتوانند در شغل خود در آمدشان زیاد شود. اگر درآمد کشور مقصد از درآمد کشور خودشان برابر یا کمتر باشد، از لحاظ اقتصادی هیچ صرفه ای برای آن ها ندارد. البته موضوع باصرفه بودن به عوامل دیگری نیز مربوط است اما مهم ترین آن میزان حقوق می باشد.

در ادامه لیستی برای شما تهیه نمودیم که درآمد مشاغل متفاوت را از بیشترین درآمد به کمترین آنها مرتب نمودیم. مبالغ ذکر شده به لیر و به صورت ماهیانه می باشد.

مدیر اجرایی

۲۱,۵۱۶ TRY

دندانپزشک

۲۰۸۵۵ TRY

مدیر ارشد مالی

۱۹۴۷۶ TRY

وکیل

۱۳,۵۳۴ TRY

مهندس برق

۸,۸۷۵ TRY

مهندس

۸,۵۴۰ TRY

برنامه نویس

۷۹۹۶ TRY

مهندس عمران

۷,۹۲۷ TRY

معمار

۷,۹۱۹ TRY

سرآشپز

۷,۷۷۸ TRY

مهندس زیست پزشکی

۷۶۰۴ TRY

حسابدار خبره

۷,۵۷۳ TRY

تکنسین کامپیوتر

۶,۸۷۰ TRY

معلم دبستان

۶,۳۴۰ TRY

حسابدار

۶,۲۶۲ TRY

صندوقدار

۵,۱۷۲ TRY

دستیار اداری

۴,۹۴۳ TRY

 

میانگین حقوق پایه در سه سال گذشته چیزی حدود 8 در صد بوده. پیش بینی می شود در طی 5 سال آینده چیزی حدود 10 تا 12 درصد رشد در میانگین حقوق پایه در کشور ترکیه داشته باشیم. گفتی است که به دلیل داشتن رکود نسبی در بعضی از بازار ها ترکیه رشد قیمت ها ثابت یا خیلی کم می باشد.

بیشترین حقوق و دستمز برای مشاغل ترکیه

اگر دارای مهارت در شغل های ذکر شده در ادامه مقاله هستید می توانید بیشترین در آمد را در ترکیه داشته باشید. مهاجران معمولا دوست دارند بدانند در کشور مقصدی که قصد سفر دارند، چه افرادی بیشترین حقوق و دستمزد را دریافت می کنند. مطابق روال در کل دنیا مشاغل پزشکی در تمامی مشاغل بیشترین ها را دریافت می کنند. این روال برای کشور ترکیه نیز صادق است. این مشاغل به شرح زیر است:

اورولوژیست

متخصص داخلی

پزشک طب سوزنی

جراح مغز و اعصاب

پزشک زنان و زایمان

متوسط درآمد این مشاغل به طور میانگین در ماه 67.000 لیر می باشد. که بیشترین آن مربوط به متخصص جراحی مغز و اعصاب با 80.000 لیر و کمترین آن مربوط به متخصص زنان و زایمان با 60.000 لیر است.

از جمله مشاغل غیر پزشکی که بعد از موارد ذکر شده می باشد، مدیران ارشد مالی و اجرایی بیشترین درآمد ها را دارند.

به دلیل داشتن نرخ 13.3 درصدی بیکاری در کشور ترکیه، مقامات مربوط به امور مهاجران به این کشور، سختگیری هایی دارند. تمامی مشاغل نمی توانند اتباع خارجی را استخدام کنند و اولویت با شهروندان ترکیه می باشد. افرادی که دارای مهارت های زیر هستن شانس بیشتری برای دریافت اقامت ترکیه را دارند و می توانند به سادگی استخدام شوند.

  • خلبان
  • متخصصان پزشکی
  • نگهداری از کودکان
  • جوشکاری زیر دریا
  • آموزش زبان فرانسه
  • برنامه نویس حرفه ای
  • کارگر مقطعی برای هتل ها
  • مسئول پذیرش با تسلط برا چندین زبان

دیگر مشاغل مثل منشی، کمک آشپز، مکانیک، بازاریابی و … نمی توانند به راحتی در کشور ترکیه کار پیدا کنند.

نحوه پیدا کردن کار در ترکیه

یکی از دغدغه های اصلی مهاجران کاری به ترکیه این است که اصلا چگونه کار پیدا کنیم؟!

برای پیدا کردن کار در ترکیه دو راه در پیش رو دارید.

 اول: می توانید با یکی از موسسات کاریابی ترکیه ای تماس بگیرید و تقاضای خود را اعلام کنید. آن ها پس از دریافت اطلاعت شما، برایتان به دنبال کار مطابق با مهارتتون در ترکیه پیدا می کنند.

دوم: می توانید به صورت اینترنتی در سایت های استخدامی ترکیه کار پیدا کنید. شبکه اجتماعی لینکدین می تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

در ادامه اسامی تعدادی از موسسات کاریابی در ترکیه برای شما معرفی می کنیم که می توانید به جستجو در گوگل راه ارتباطی با آن ها را پیدا کنید.

  • Nunu
  • onster
  • Mento
  • HRM Danışmanlık
  • Profil International
  • Arbeitsvermittlung
  • Manpower Genel Müdürlük
  • LDS Danışmanlık İş Geliştirme
  • Michael Page International Turkey

در انتهای این مقاله برای شما تعدادی سایت استخدامی در ترکیه معرفی می کنیم. در این اینجا نیز می توانید نام سایت ها در گوگل جستجو کنید.

  • iSKUR
  • secretcv
  • yenibiris
  • com
  • Learn4Good
  • Jobs In Turkey
  • Jobs In Istanbul
  • Marmaris Recruitment
  • Totaljobs – Jobs In Turkey

 

منبع:  turkishmercury.com

چرا دختران و زنان ژاپنی و کره ای تناسب اندام و پوست جوان و بسیار زیبایی دارند. تا حالا به این فکر کرده اید که این زیبایی و تناسب اندام چه راز و رمزی درش نهفته است. تناسب اندام و زیبایی پوست در اصل فامتورهای مهم زیبایی و جذابیت هستند که امروزه زنان و مردان برای رسیدن به آنها هزینه و وقت زیادی صرف می کنند. زمانی که فردی را با پوستی جوان و زیبا و یا تناسب اندام عالی می بینید بدون شک باید بدانید که پشت این زیبایی رازهایی وجود دارند که برای هر قوم و ملت متفاوت است. در میان تمام کشورهای دنیا به جرات باید گفت مردمان ژاپن و کره صاحب بهترین نوع تناسب اندام و زیبایی پوست هستند چرا که چاقی در کشور آمریکا 34 درصد اما در ژاپن و کره تنها 3 درصد است  که رازهای اصلی شامل:

تغذیه زنان کره ای برای تناسب اندام

زنان ژاپنی می خورند اما لاغر می شوند:

نخوردن غذاهای پرکالری اصل مهم برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام است. آنها به مواد موجود در غذایشان اهمیت می دهند و مهم ترین و اصلی ترین اصل تناسب اندام و زیبایی پوست انها مصرف غذاهای دریایی است.

سوشی غذای بسیار معروف و محبوب یک غذای سرشار از امگا 3 و در عین حال کم کالری است پس می توان گفت غذاهای دریایی اصل اول تناسب اندام و زیبایی پوست و موی انهاست.

اصل بعدی ریشه در سنت آنها دارد و آنهم خوردن غذاهای ترجیحا خام است که شامل مصرف سبزیجات و میوه های خام است که به حد قابل توجهی چربی سوزی را در بدن سرعت می بخشد. بایستی بدانید که در جدیدترین تحقیقات انجام شده دانشمندان دریافتند که سبزیجات و میوه های خام سوخت چربی به خصوص در اطراف شکم و پهلو را تسریع می بخشند.

 

آنها در روز 10.000 قدم ورزش می کنند!

ورزش ساده ی انها برای تناسب اندام دلیل کاهش وزن سریع و داشتن اندامی ایده آل در زنان این کشورها پیاده روی و دوچرخه سواری به طور مداوم است . بله درتس است همین پیاده روی و دوچرخه سواری آنهم روزی 30 دقیقه و 10.00 قدم تنها ورزش مهم آنها برای حفظ وزن ایده ال و تناسب اندام است.

سبک زندگی کره ای ها برای تناسب اندام

 

آب پز را به سرخ کردنی ترجیح می دهند

برای حفظ سلامت و زیبایی تمامی بخش های بدن مردمان سرزمین شرق نوع پخت و پز آب پز را در ارجحیت قرار می دهند و جالب است بدانید که اگر انها به میهمانی بروند که غذای سرخ کردنی سرو شود این را نشانه ی کم اهمیتی مهمانی از طرف میزبان می دانند چرا که انها می گویند اگر میزبان به میهمان علاقه داشته باشد بایستی به سلامت میهمان اهمیت قائل شود.

 

نوشیدنی زیبایی آنها چیست

نوشیدن آب به میزان لازم در طول روزیک اصل مهم برای شادابی و زیبایی پوست است .زنان ژاپنی و کره ای به جای نوشابه و مشروبات الکلی تنها آب می نوشند. اسنک ها - گوشت قرمز - شکر - قهوه و انواع کلوچه ها و کیک ها جایی در برنامه غذایی انها ندارند چون انها به طور جدی به این مسئله اعتقاد دارند که این مواد خوراکی موجب پیری و از بین رفتن جوانی و زیبایی پوستشان می شوند.

چای سبز و طرفداران بسیارش 

زمانی که نام چای سبز را می شنویم خواه نا خواه به یاد مردم شرقی با ان قوری ها و فنجان های کوچکشان یم افتیم که با علاقه در میهمانی هایشان چای سبز سرو می کنند . چای سبز به دلیل داشتن انتی اکسیدان فراوان برای تناسب اندام و زیبایی عالی است و مصرف ان برای تمام افراد توصیه می شود.

ادامه مقاله رادر سایت تراست مطالعه فرمایید

 

منبع: trustlady.ir

 

قارچ گانودرما چیست؟ چرا گانودرما را پادشاه گیاهان دارویی، جان افزا، اکثیر جوانی می نامند؟ خواص گانودرما را می‌شناسید؟ گانودرما لوسیدوم یکی از ارزشمند ترین مواد خوراکی است که در گروه گیاهان دارویی قرار می گیرد. تحقیقات بسیاری در زمینه خاصیت قارچ گانودرما صورت گرفته که همگی دلالت بر مغذی بودن قارچ گانودرما دارد. متخصصین تغذیه با توجه به فواید گانودرما لوسیدوم، این گیاه شفابخش را جایگزین و مکمل بسیاری از داروهای شیمیایی و زیان بخش دانسته اند. گانودرما در ایران به خوبی رشد می کند و با اقلیم ایران سازگار است. اگر سلامت جسمانی، نشاط روحی و عمری طولانی می خواهید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ Ganoderma با نام علمی Ganoderma Lucidum از گونه قارچ های قرمز است. بر خلاف باور عمومی، همه قارچ های قرمز سمی نیستند. قارچ گانودرما یکی از کامل ترین مواد غذایی در جهان است که ارزش تغذیه ای و درمانی بسیاری دارد. Ganoderma Lucidum از شاخه قارچ های چتری است که در طبعت بر روی چوب و تنه درختان رشد می کند. گانودرما با حدود ۸۰ گونه مختلف، گیاهی وحشی و خودرو در طبیعت است که این روزها در مزارع پرورش قارچ نیز با تکنیک های ویژه تولید می شود. گانودرما بافتی چوبی، براق و صیقلی داشته و از نظر ظاهری با قارچ دکمه ای تفاوت بسیاری دارد. قسمت هاگدان گیاه شبیه به کلیه انسان و به رنگ قهوه ای- قرمز است که در لبه های قارچ، کمرنگ تر می شود.

قارچ گانودرما از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی مورد استفاده بوده است. Genoderma به عنوان قارچ Reishi در طب سنتی ژاپن از گیاهان قابل احترام شمرده شده است. مردم ژاپن به آن  رِیشی به معنی پادشاه گیاهان دارویی لقب داده اند. قارچ گانودرما  یا lingzhi در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بوده و بیش از ۲۰۰۰ سال است که برای درمان پزشکی استفاده می شود. گانودرما زمانی تنها برای امپراطوران و بزرگان استفاده می شد و در اختیار عموم مردم قرار نداشت. ثروتمندان در دوران باستان با امید جاودانگی و آرامش، از نوشیدنی گانودرما استفاده می کردند. در چین باستان از گانودرما با عناوینی همچون “گیاه توانمندی معنوی” و “قارچ ده ساله” یاد می کردند. در باور چین باستان نوشیدن معجونی از قارچ گانودرما ، جاودانگی و طول عمر را به ارمغان می آورد.

در حال حاضر گانودرما در سراسر جهان شناخته شده  و در طب سنتی این گیاه شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی به کار می رود و معجونی شفابخش است. در ادامه اطلاعات بیشتری از خواص گانودرما و ارزش تغدیه ای آن برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

 

خواص دارویی قارچ گانودرما

استفاده از طبیعت درمانگر برای پیشگیری از بیماری ها و مداوای مشکلات جسمی و روحی موضوع تازه ای نیست. طبیعت شگفتی های بسیاری دارد که تا کنون بخشی از آن توسط بشر شناخته شده و قسمت اعظم آن ناشناخته مانده است. در قرن حاضر بشر رویکردی دوباره به طبیعت و معجزات آن داشته و در سراسر دنیا کمپین های حمایتی برای مصرف فرآورده های طبیعی، ارگانیک  گیاهی دایر شده است. در این میان انواع قارچ به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی در طبیعت شناخته شده و تحقیقات گسترده ای بر روی خواص قارچ صورت گرفته است.

خواص دارویی قارچ گانودرما طبق شواهد علمی به اثبات رسیده است. بررسی های انجام شده روی نمونه ها و تحقیات بالینی روی بیماران نشان دهنده شفا بخشی قارچ گانودرما و خواص دارویی قارچ گانودرما می باشد. در ادامه از  ۲۰ مورد از خواص دارویی قارچ گانودرما  که مورد تایید علمی قرار گرفته، را  بررسی می کنیم:

خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما عبارتند از:

۱-سلامت قلب

محققان در چین و ژاپن دریافتند که اسید گانودریک(ganoderic acid )موجود در گنودرما جریان خون را بهبود می بخشد و مصرف اکسیژن در عضله قلب را تنظیم می کند. همچنین گانودرما در کاهش کلسترول تاثیرگذار بوده و از لخته شدن خون در شریان ها پیشگیری می کند. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف قارچ گانودرما به مدت ۲ هفته، موجب کاهش فشارخون به طور محسوس خواهد شد. کلسترول و فشار خون بالا از بیماری های اپیدمی در قرن حاضر هستند که با مصرف فرآورده های قارچ گانودرما به طور طبیعی درمان می شوند.

۲- ضد آلرژی

عصاره گانودرما می تواند به طور قابل توجهی انواع مختلف واکنش های آلرژیک، از جمله آسم و درماتیت، را مهار کند. Tritpenes، یک ترکیب موجود در گنودرما می باشد که  اثرات ضد ویروسی و ضد حساسیت آن به اثبات رسیده است. این ماده باعث آزاد شدن آنتی هیستامین در بدن می شود و مشابه داروهای ضد آلرژی عمل می کند. . Ganoderma برای درمان آلرژی های ناشی از شوک آتوپیک، درماتیت، تب یونجه، کهیر و آلرژی های مواد غذایی و دارویی مفید است.

آلرژی

۳- درمان کبد چرب، هپاتیت و سیروز کبدی

این گیاه قوی کبد را از آسیب فیزیکی و بیولوژیکی محافظت می کند. همچنین بیماران با کبد چرب و سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل می توانند  با عصاره گانودرما روند درمان را سریع تر طی کنند. Ganoderma می تواند به افرادی که در مراحل اولیه بیماری های کبدی الکلی هستند کمک کند ولی درمراحل حاد و از کار افتادن کامل کبد، درمان با قارچ گانودرما تاثیر گذار نیست. بیماران مبتلا به هپاتیت B و افزایش آنزیم های کبدی می توانند از خواص دارویی قارچ گانودرما استفاده بیشتری داشته باشند. در نظر داشته باشید که مراحل درمان هپاتیت B بسیار دشوار است و با قطع درمان، امکان عود بیماری وجود دارد. ترکیبات قدرتمند موجود در گندودرما در پاکسازی کبد و حذف آثار داروهای شیمیایی بر کبد بسیار موثر است. بازسازی بافت های کبد به همراه داروهای تجویز شده و استفاده از عصاره گانودرما، تسریع خواهد یافت.

۴- دفع سموم بدن

Ganoderma سموم موجود در بدن را از بین می برد. مصرف داروهای شیمیایی و غذاهای فرآوری شده، سموم بدن را افزایش داده و عوارض ناخواسته ای را در بدن ایجاد می کند. یکی از خواص دارویی قارچ گانودرما مربوط به افزایش اکسیداسیون و تنظیم مقدار pH در بدن است. علاوه بر این گانودرما توانایی اکسیژن رسانی به بافت ها را تا ۱٫۵ برابر بیشتر می کند . پاک کردن سموم از بدن، کاهش عوارض ناخواسته داروها و تنظیم مقدار pH از خواص دارویی قارچ گانودرما در بدن هستند.

۵- درمان بیماری کلیه

بیماری های شایع کلیوی شامل نفریت مزمن، سندرم کلیوی دیابتی و نفریت با افزایش قند خون و میزان کلسترول بدن ارتباط مستقیم دارند. قارچ گانودرما در کاهش میزان قند خون و کلسترول خون تاثیر فوق العاده ای داشته و اوره را تنظیم می کند.  طب سنتی با امداد از خاصیت قارچ گانودرما قادر به مهار بیماری های کلیوی می باشد.

۶- خواب آرام

پزشکی گیاهی چینی به طور سنتی Ganoderma را برای خواب آرام  توصیه می کند. استفاده منظم از قارچ گانودرما موجب ایجاد آرامش شبانه شده و برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند فوق العاده مناسب است. نوشیدن یک فنجان نیم ساعت قبل از خواب، فرد را دچار خواب تدریجی و عمیق خواهد کرد. برای نتیجه گیری بهتر از خواص دارویی قارچ گانودرما باید روند درمان را تا بر طرف شدن کامل مشکل، ادامه داد.

خواب آرام

۷- بهداشت روان

Ganoderma خشک شده برای درمان مشکلات عصبی ناشی از استرس محیطی توصیه می شود. این گیاه هیچگونه تاثیر سکر آور مشابه مواد مخدر را نداشته و موجب وابستگی فرد نخواهد شد. به این ترتیب می توان گیاه گانودرما را به صورت پودر خشک شده در برنامه روزانه گنجاند. استرس بزرگترین مشکل افراد در جوامع ماشینی است و اثرات ناخوشایندی را در فرد ایجاد می کند. جالب است بدانید که طبق مطالعات انجام شده در ژاپن، خواص دارویی قارچ گانودرما در درمان بیماری آزایمر نیز تاثیر مثبتی داشته است.

۸-تقویت عضلات

یکی از خواص گانودرما کاهش درد عضلات و احساس آرامش در عضلات بدن است. کسانی که دوره نقاهت بیماری را می گذرانند با مصرف روزانه یک فنجان قهوه گانودرما می توانند روند تقویت عضلات خود را سرعت بیشتری بخشند.

۹- تقویت سیستم ایمنی

قارچ گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. قارچ Reishi نه تنها سیستم ایمنی را تحریک می کند بلکه همچنین آن را تنظیم می کند. این تنظیم تعادل متابولیک را در بدن بهبود داده  و سنتز اسید نوکلئیک را در میسر می سازد. این روند در افزایش گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی تاثیر مثبت دارد. قارچ گانودرما با تقویت سیستم ایمنی مانع از بروز بیماری در فرد خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

۱۰- پیشگیری از پیری زودرس

نور خورشید، هوای آلوده، غذاهای کنسروی، داروهای شیمیایی، استرس و … روند پیری را افزایش داده و علائم پیری را در فرد بیشتر می کنند. با مصرف مداوم قارچ گانودرما شاهد تاخیر در روند پیری و در نتیجه افزایش طول عمر خواهیم بود. گانودرما در مبارزه با رادیکال های آزاد نقش داشته و از پیری زودرس پیشگیری می کند.

۱۱- کاهش وزن و تناسب اندام

اکسیژن برای سوختن چربی برای سوخت بسیار ضروری است. سطح بالای اکسیژن متابولیسم بدن را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود. قارچ گانودرما با افزایش اکسیژن خون، انرژی بیشتری را ایجاد می کند. به این ترتیب استفاده از فرآورده های گانودرما به همراه تمرینات مداوم ورزشی در کاهش وزن تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کاهش وزن

۱۲- آنتی اکسیدان قوی

Ganoderma Lucidum قوی ترین آنتی اکسیدان گیاهی است که در این گیاه دیده می شود. گانودرما حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان شامل پلی ساکارید، پپتید پلی ساکارید و ترکیبات فنلی است. آنتی اکسیدان ها در سلامت افراد بیشترین تاثیر را دارند.

۱۳- پیشگیری از سرطان

قارچ گانودرما موثرترین ماده گیاهی شناخته شده برای مبارزه با تکثیر سلول های سرطانی است. در یک مطالعه پزشکی ۳۶ فرد مبتلا به سرطان پیشرفته به مدت دوازده هفته سه بار در روز گانودرما دریافت کردند. نتایج به دست آمده به وضوح نشان دهنده افزایش سلول های سالم در بیماران بوده است. کمبود اکسیژن یکی از علل اصلی سرطان است. سلولهای سرطانی بدون نیاز به اکسیژن رشد می کنند . سلول های سرطانی نمی توانند در محیط غنی از اکسیژن رشد کنند. چندین آزمایش آزمایشگاهی نشان داده است که قارچ گانودرما می تواند از متاستاز سرطان جلوگیری کند. عصاره گانودرما در داروهای گیاهی برای سرکوب سلول های سرطانی استفاده می شود. جالب است بدانید که  ترکیب پودر گانودرما با چای سبز موجب تقویت رشد سلول های سالم خواهد شد.

۱۴- درمان عفونت

افرادی که مستعد عفونت های ناشی از بیماری هستند می توانند با مصرف نوشیدنی گانودرما و ترکیب دیگر گیاهان دارویی، از بروز عفونت پیشگیری کنند. عفونت ثانویه ناشی از انواع بیماری ها با گانودرما قابل پیشگیری است.

خواص درمانی گانودرما

۱۵- درمان افسردگی

راهبان چین باستان از قارچ Reishi  برای آمادگی ذهنی در مدیتیشن استفاده می کردند. گیاه گانودرما قرن هاست که برای درمان استرس، اضطراب، بیماری های روحی و افسردگی ناشی از آن مورد استفاده قرار گرفته است. خاصیت آرام بخشی قارچ گانودرما در سرکوب بیماری های روانی تاثیرگذار است.

۱۶- سلامت پوست

استفاده موضعی از گانودرما می تواند برای بهبود زخم های پوستی، اگزما، پسوریازیس، نیش حشرات، زخم ها و خراش ها بسیار موثر باشد. به این منظور گیاه تازه گانودرما را له کرده و روی زخم قرار می دهند.

۱۷- مداوای عفونت ادراری

Ganoderma همچنین موجب تسکین عفونت های دستگاه ادراری شده و روند درمان را تسهیل می کند. در یک مطالعه موردی ۸۸ نفر مبتلا به عفونت مجاری ادراری به مدت ۲ هفته تحت درمان با قارچ گانودرما قرار گرفتند. روزانه دوز مشخصی از گانودرما به تجویز پزشک به این افراد داده شده است. نتایج به دست آمده از این آزمایش بهبود قابل توجه عفونت ادراری در افراد تحت درمان بوده است. یکی از خواص دارویی قارچ کانودرما افزایش جریان ادرار و سلامت پروستات در مردان است.

۱۸- کاهش التهاب

عصاره گنودرما برای کاهش درد در بیماری های التهابی موثر است. ترکیبی از گنودرما با سان مئوآ (San Mioa) می تواند در کاهش التهاب آرتروز روماتوئید کمک کند. استفاده از خواص دارویی قارچ گانودرما در افراد سالخورده که از بیماری های آرترو روماتید رنج می برند، درمان جایگزین داروهای شیمیایی محسوب می شود.

۱۹- کاهش قند خون

گانودرما همچنین باعث کاهش میزان قند خون می شود. پلی ساکاریدها با اثرهیپوگلیسمی در این روند نقش داشته و باعث افزایش سطح انسولین پلاسما  بهبود متابولیسم کبدی گلوگز می شوند.

۲۰- پرتو درمانی

افرادی که تحت پرتو درمانی قرار دارند می توانند با مصرف روزانه نوشیدنی گانودرما، سیستم ایمنی را تقویت کرده و نتایج بهتری از شیمی درمانی به دست آورند. خاصیت قارچ گانودرما در کاهش علائم پرتو درمانی مانند تهوع، استفراغ، تب، عفونت بی نظیر است. بیمارانی که هم زمان با پرتو درمانی از فرآورده های غذایی گانودرما استفاده می کنند کمتر دچار ریزش مو و کاهش وزن خواهند شد.

ارزش غذایی قارچ گانودرما

گانودرما حاوی ۴۰۰ ماده مغذی است که به طرز شگفت انگیزی موجب تقویت قوای جسمی و سلامت روان می شوند. برخی از مواد مغذی موجود در این گیاه جادویی عبارتند از:

  • پلی ساکارید ها
  • آنتی اکسیدان ها
  • آدنوزین
  • پروتئین
  • آلکالوئیدها
  • پتاسیم
  • فسفر
  • کلسیم
  • ویتامین های A، C، E، D
  • همه ویتامین های گروه B

خواص گانودرما

پرورش قارچ گانودرما در ایران

همان طور که گفته شد پرورش این قارچ  با اقلیم کشورمان سازگاری خوبی دارد و پرورش این نوع قارچ در کشورمان روند رو به رشد خوبی داشته است. موارد مصرف این نوع قارچ به عنوان پودر در قهوه های مختلف (قهوه موکا،قهوه لاته،قهوه سوپریم  و شکلات داغ گانودرما) تولید شده است که در بازار به فروش می رسد

که شامل موارد زیر است:

 قهوه کافه لاته ( (coffe lattee: شامل پودر قهوه عربیکا،پودر روبوستا، پودر قارچ گانودرما و فیبر

قهوه  کافه سوپریم: (coffee supreme):پودر قهوه،پودرقارچ گانودرما، پودر جینسینگ

شکلات داغ) hot chocolate):پودر قهوه،پودر قارچ گانودرما،کوتوآ،پودر مالت وفیبر

 بعضی از فروشندگان قهوه در کشورمان  نیز خودشان اقدام به خرید و میکس این نوع قارچ با قهوه می کنند و ان را به فروش می رسانند و در واحد های تولید و عرضه گیاهان دارویی نیز متقاضی خرید این نوع قارچ هستند به عنوان یک گیاه دارویی به مشتریان خود عرضه می کنند اما چیزی مسلم هست این هست که در آینده نزدیک از تولید و عرضه این قارچ در کشورمان زیاد خواهیم شنید و تماس های زیادی که (هر روز هم بیشتر می شود) دوستان برای درخواست آموزش  وتولید آن می گیرند (که قرار است ان شالله پکیج آموزشی کاربردی و عملی در این خصوص آماده شود و در سایت به علاقه مندان ارائه شود) مشخص است که ارزش دارویی  این قارچ در کشورمان روز به روز بیشتر مشخص می شود و مردم کشورمان بیشتر با ارزش های فوق العاده  قارچ گانودرما آشنا می شود.

محصولات گانودرما

قارچ گانودرما گیاهی جادویی با خواص درمانی استثنایی است که طعم تلخ و بافت چوب مانندی دارد. تا کنون اشکال دارویی به شکل کپسول و پودر از این گیاه تولید شده که به عنوان مکمل غذایی در داروخانه ها به فروش می رسد. تولید قارچ گانودرما در ایران با موفقیت انجام شده و برخی از اشکال دارویی این گیاه در ایران نیز موجود است. مصرف ۲ تا ۶ کپسول با توجه به نیاز بلامانع است. دستور مصرف بر روی پسته بندی نوشته شده است.

پودر و عصاره گیاه نیز تولید شده که برای افزودن به چای یا قهوه پیشنهاد می شود. افزودن پودر گانودرما به چای یا قهوه موجب تند شدن مزه و کمی تلخی بیشتر نوشیدنی می شود.با کمی شیرین کننده می توانید طعم نوشیدنی را بهتر کنید.محصولات قارچ گانودرما به همراه قهوه موکا، قهوه فوری، قهوه موکا، هات چاکلت، قهوه لاته در بسته بندی های گوناگون عرضه می شود.

محصولات گانودرما

 محصولات قارچ گانودرما به عنوان دمنوش به همراه دیگر گیاهان دارویی می تواند اثرات ثمربخش بیشتری داشته باشد و یکی از متداول ترین نوع مصرف آن است. افزودن پودر گانودرما به انواع شیک ها و دسرها نیز می تواند طعم دلچسب تری به آن بدهد.

محصولات قارچ گانودرما و فراورده های آن در ساخت و تولید انواع محصولات زیبایی و پوست کاربرد دارد.

 

منبع: sizarstore.com