مقاله آموزشی

لازم است که بدانید افراد زیادی هستند که با مشکلات زیادی از قبیل پاشنه زمخت، پوست پوست شدن پوست پا و ترک های پا رو به رو هستند. برای آن دسته از اشخاصی که ترک پا به طرز شدیدی مشخص می شود بسیار دردناک است به خصوص که اگر این ترک به فرش یا پتو گیر کند. لازم است که بدانید درمان کردن ترک پا آسان می باشد و شما می توانید به جای آن که در حمام و به وسیله سنگ پا پاهای خود را زخمی کنید می توانید با خرید کرم تغذیه پا اوریفلیم ترک های پای خود را درمان کنید.

البته لازم است که شما یک سری مراقبت های پوستی را رعایت کنید تا دچار ترک پا و پوست پوست شدن پا نشوید. به عنوان مثال شما می توانید پای خود را مرطوب نگه دارید و از کرم های مختلف استفاده نمایید.

همچنین در طی شبانه روز آب زیاد بنوشید تا پوست شما دچار خشکی نشود و تغذیه سالم داشته باشید. همچنین اگر شما در طی روز به وسیله کفش و جوراب پای خود را اذیت می کنید حتماً بعد از خارج کردن پا از کفش آن را بشویید و پای خود را سالم و تمیز نگه دارید تا دچار آسیب ها نشوید. با خرید کرم های رفع ترک پا دیگر نگران درد ناشی از ترک پا نباشید و ترک پاهای خود را از بین ببرید.

ترک پا چیست؟

همانطور که می دانید عوامل بسیار زیادی مانند سرمای زمستان و هوای سرد و خشک سبب می شود که پاشنه پای شما دچار ترک هایی شود. اگر این ترک ها به طور عمیق ایجاد شود و پوست پای شما نیز پوسته پوسته شود آن وقت شما در راه رفتن با دردهای دردناک زیادی مواجه خواهید شد. همچنین اگر شما به درمان ترک های پا رسیدگی نکنید امکان دارد که این ترک ها سبب عفونت شود پس لازم است که شما برای درمان ترک های پوستی با راه های مختلف درمان این ترک ها آشنا شوید و همچنین علت های مختلف ایجاد این طرح ها را بدانید تا بتوانید کرم مناسب را پیدا کنید و درمان خوبی داشته باشید.

دلایل ایجاد شدن ترک های کف پا

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم علت های زیادی وجود دارد که می تواند سبب شوند تا کف پای شما ترک بخورد و ترک های زیادی در پاشنه ایجاد شود. بعضی از این دلایل ممکن است اگزما باشد که سبب ایجاد ترک های پوستی شده یا خشکی بیش از اندازه پوست می تواند سبب ایجاد ترک شود.

همچنین سایر عوامل دیگر از جمله سن و سال آب و هوای خشک و سرد سبب ایجاد ترک می شود البته بالاتر رفتن سن نیز سبب می شود که پوست نازک تر شود و حالت کشسانی پیدا کند که همین عامل سبب می شود تا شما با ترک های پوستی بیشتری مواجه شوید.

همچنین لازم است که بدانید کاهش رطوبت نیز سبب ایجاد خشکی پوست می شود و خشکی پوست سبب می شود که پوست ترک بخورد. همچنین بعضی از ترک ها می تواند باعث ایجاد زخم و عفونت شود همچنین اگر شما دارای مشکلاتی از قبیل نقص سیستم ایمنی هستید و یا دیابت دارید می تواند خطراتی برای شما ایجاد کند. پس شما متوجه شده اید که نباید ترک های پا را نادیده گرفت و باید آن ها را درمان کرد.

در ادامه چند مورد از علل اصلی ترک پا را اشاره می کنیم:

  • کم آبی بدن : پوسته پوسته شدن کف شما می تواند نشانه کم آبی بدن شما باشد . به همین دلیل لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید . نوشیدن مقدار کافی از آب و مایعات باعث حفظ آب بدن و دفع سموم از آن شود . الکل ، نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نوشابه های گازدار مصرف نکنید .
  • اضافه وزن : افرادی که دچار اضافه وزن هستند و در دسته چاق قرار می گیرند به دلیل فشاری که روی پوست پا تحمیل می شود پاشنه پای آن ها مستعد به وجود آمدن ترک های عمیق می شود . به علاوه این موضوع ها شغل هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت یا مواد شوینده قرار می گیرد مانند مربیان شنا که بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند .
  • پسوریازیس : این بیماری به طور نادر در کف دست یا کف پا مشاهده می شود اما اگر ترک های پا همراه با پوست قرمز و ملتهب باشد ، این ترک ها ناشی از بیماری پسوریازیس است . پوست حالت چرمی شکل دارد و چون قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، پوست کف پا دچار ترک می شود که همراه با درد است . این دسته از ترک های پا درمان متفاوتی نسبت به ترک های معمولی کف پا دارند . یعنی علاوه بر نرم کننده ها باید از کرم های مخصوص برای درمان ضایعات پسوریازیس استفاده شود .
  • عفونت های قارچی : این بیماری بیشتر در سنین بالا و افراد مسن دیده می شود . در نگاه اول ممکن است فرد فکر کند به مشکل خشکی پوست ساده دچار شده است ، اما اگر ترک ها با پوسته ریزی های چشمگیر همراه باشد و علاوه بر کف پا ناخن و اطراف ناخن را هم درگیر کند ، آن زمان است که باید به بیماری قارچ پا مشکوک شد . در این مواقع یک بررسی آزمایشگاهی برای کشف علت انجام می شود و اگر بیماری قارچی تایید شود ، آن وقت دارو های مناسب تجویز و بعد از مصرف طی مدت کوتاهی فرد بهبود پیدا می کند .
  • دیابت ، کم کاری تیروئید و سو تغذیه : چند مشکل رایج برای به وجود آمدن ترک در کف پا می شوند . کمبود ویتامین A یا اسید های چرب ضروری دیگر مثل اسید آلفا- لینولییک (ALA) و اسید گاما – لینولییک (GLA) نیز می تواند علت اصلب ترک و خشکی کف پا باشد . بیماری هایی نظیر بیماری های گوارشی یا بیماری سلیاک ممکن سبب به کمبود ویتامین و اسید های چرب ضروری شوند و خشکی کف پا به همراه داشته باشند.
  • آب و هوای سرد: پوست خشک اغلب در ماه های زمستان ، بیشتر به خاطر گرمایش داخلی و رطوبت کم ، بیشتر می شود . به اندازه کافی آب نخوردن ، مرطوب نکردن پاها ، حمام بسیار داغ ، زیاد در حمام داغ بودن ، اسکراب پاهای خشک ، مبتلا بودن به دیابت از علل دیگر هستند .

یک کرم پای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • خاصیت پوشانندگی قوی : کرم پای خوب خاصیت پوشانندگی قوی دارد به طوری که کرم حتی با پوشیدن جوراب هم به راحتی از روی پوست پاک نمی شود و تا مدت ها روی پوست می مانند.
  • رطوبت رسامی بالا : ترکیبات مرطوب کننده قوی مثل AHA که در کرم ها موجود است، هم رطوبت کافی به لایه شاخی می رساند و هم به لایه برداری کمک می کند.
  • جذب بالا : کرم کف پا باید به راحتی جذب پا شود و نیازی به ماساژ دادن زیاد نداشته باشد. احساس لیزی یا چسبندگی کف پا ایجاد نکند و مانع بروز مجدد ترک و خشکی کف پا شود.
  • حاوی ترکیبات آنتی باکتریال : برخی از انواع کرم های کف پا در نواحی ای که پوست به دلیل زخم یا سایش تیره شده به رفع تیرگی کمک می کنند. برخی کرم ها هم حاوی ترکیبات آنتی باکتریال هستند و در رفع عوامل باکتریال که باعث بروز عفونت در ترک ها می شوند، نقش دارند .

تمیز نگه داشتن و مرطوب نگه داشتن پا

لازم است که بدانید اگر شما به طور مرتب پای خود را تمیز کنید و محیط پای خود را مرطوب نگه دارید و از خشکی های پوستی جلوگیری می شود. لازم است که شما پای خود را با شوینده هایی که که آب رسانی می کنند بشورید و بعد از هر بار شستشو پای خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید.

لازم است که بدانید استفاده کردن از کرم هایی که دارای گلیسیرین شی باتر ویتامین e یا جوجوبا هستند به شما کمک می کند که پای شما مرطوب بماند. وجود این ویتامین ها برای پوست شما و رطوبت رسانی و همچنین آب رسانی بسیار مفید می باشد. البته اگر ترک پای شما شدید است می توانید از عسل نیز استفاده کنید چرا که عسل خاصیت ضد میکروبی دارد. البته برای بهبود زخم نیز شما می توانید سرم را با یک قطره روغن بادام مخلوط کنید و آن وقت شما یک ماسک که بسیار مفید برای پاهای خود درست کرده اید که به رطوبت رسانی پای شما کمک می کند

خارج کردن پوست های مرده از پوست

برای آن که از ترک های پا جلوگیری کنید لازم است که پوست پای خود را لایه برداری کنید. در واقع یک پای سالم دارای پوست صاف و بدون ترک است. استفاده از سوهان پا بعد از حمام می تواند به شما کمک کند که از ترک پا جلوگیری کنید.

البته لازم است که شما مراقب باشید که سوهان پا دارای لبه های تیز نباشد چرا که لبه های تیز می توانند سبب ایجاد بریدگی و زخم شود و در نهایت منجر به ترک پوستی می شود پس برای حفظ سلامت پوست پای تان تنها لازم است که شما یک لایه برداری ساده انجام دهید و پوست های مرده را از بین ببرید تا پای شما را جوان و سالم باقی بماند.

پوشیدن جوراب هایی با الیاف طبیعی

استفاده کردن از جوراب هایی که پای شما را مرطوب نگه می دارد و محیط پا را نمدار می کند و در داخل کفش که تاریک است می تواند سبب ایجاد عفونت های قارچی شود. لازم است که شما از آن دست جوراب هایی استفاده کنید که دارای الیاف طبیعی هستند و از پنبه و پشم می باشد و استفاده نکردن از ترکیبات مصنوعی می تواند به حفظ سلامت پای شما کمک کند. همچنین اگر شما از آن دسته از جوراب هایی که دارای الیاف طبیعی هستند استفاده کنید دیگر با بوی بد پا مواجه نخواهید شد.

 

مواد تشکیل دهنده یک کرم ترک پای خوب

در رابطه با اینکه کرم ترک پا تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد با مواد تشکیل دهنده کرم رابطه مستقیم دارد. در واقع شما لازم است که در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیازتان و نوع بودجه ای که تعیین کرده اید در میان سایر گزینه های موجود در بازار بهترین کرم ترک پای موجود در بازار را خریداری کنید. در ادامه این مقاله مواد تشکیل دهنده کرم ترک پا ذکر شده است

1 - آلا نتونین : در رابطه با این ماده لازم است که بدانید یک ماده مرطوب کننده است که سبب رطوبت رسانی کافی می شود. در واقع شما با استفاده از آلا نتونین این رطوبت پای خود را تامین می کنید و این ماده کاملا موثر است و خاصیت درمانی بسیار بالایی دارد.

2 - گلیسیرین : در رابطه با دیگر مواد تشکیل دهنده موجود در کرم های ترک پا لازم است که به گلیسیرین اشاره شود. در واقع این ماده مانع از بین رفتن رطوبت پوست می شود و به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

3 - روغن جوجوبا: این روغن خاصیت نرم کنندگی دارد و سبب می شود که پوست پای شما از آن حالت ضخیم و سفت خارج شود و کاملاً نرم باشد و می تواند پوست پای شما را تا مدت زمان طولانی مرطوب نگه دارد و سبب افزایش ترشح چربی به روی پوست می شود.

4 - روغن درخت چای :این روغن خاصیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود که ترک های پایه شما به خوبی درمان شود و از عفونت های قارچی جلوگیری می کند و خاصیت شفابخشی دارد

5 - سالیسیلیک اسید: این ماده به عنوان یک لایه بردار عمل می کند باعث کمتر شدن هایپر کراتوزیس می شود. در واقع یک عارضه غیرطبیعی پوستی سبب ایجاد ضخامت بیش از اندازه پوست می شود که به هایپرکراتوزیس معروف شده است.به طور معمول اکثر کرم های ترک پا دارای ۶ درصد سالیسیلیک اسیدها هستند.

6 - آلفا هیدروکسی اسیدها: در رابطه با الفا هیدروکسی اسید ها لازم است که بدانید در محصولات طبیعی مانند میوه ها شیرها و نیشکر آن ها موجود می باشند و به عنوان یک لایه بردار عمل می کند.

7 - شی باتر : در رابطه با شی باتر لازم است که بدانید به عنوان یک آنتی اکسیدان عملکرد بسیار خوبی دارد و از سایر خواص آن می توان با به آبرسانی پوست اشاره کرد که از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد.

8 - لانولین: در رابطه با این لانولین لازم است که بدانید عملکرد آن به عنوان یک نرم کننده می باشد که پینه پا را از بین می برد. البته لازم است که بدانید ترمیم این ترک ها بسیار پر اهمیت تر است و لازم است که شما حتما مراقب این نکته باشید.

نکات مهم هنگام خرید کرم ترک پا

در رابطه با خرید کرم ترک پا لازم است که شما در هنگام خرید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید بهترین کرم موجود در بازار را متناسب با نیاز خریداری کنید. در ادامه این مقاله به نکات مهمی که شما باید در هنگام خرید به آن توجه کنید اشاره خواهد شد پس ادامه مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا بتوانید متناسب با نیازتان و سقف بودجه مورد نظرتان بهترین کرم ترک پای موجود در بازار را خریداری کنید.

1 - حجم: در هنگام خرید لازم است که به حجم محصول توجه کنید. در واقع کمیت کرم ترک پا به اندازه کیفیت آن مهم می باشد و لازم است که شما به این نکته در هنگام خرید توجه داشته باشید که لازم است شما از کرم های متعددی در مقدار زیاد و سطح وسیعی استفاده نمایید و همچنین قیمت آن نیز باید مناسب باشد که با کمیت آن همخوانی داشته باشد. پس لازم است که از حجم کرم ترک پا مورد نظر آن اطلاع داشته باشید چرا که کرم های ترک پا در حجم های مختلفی در بازار عرضه می شود.

2 - قیمت : در رابطه با قیمت لازم است که بدانید از مهم ترین فاکتورهایی که شما باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید همین قیمت است. همانطور که می دانید عوامل بسیار متعددی به روی قیمت یک کالا تاثیرگذار هستند اما اگر یک کرم ترک پا دارای مواد تشکیل دهنده مناسب باشد و حجم آن نیز بالا باشد آن وقت اگر قیمت بالایی داشته باشد اثرگذاری آن بهتر خواهد بود. شما می توانید با خیال راحت آن کرم پا را خریداری کنید البته لازم است که شما در هنگام خرید حتما به نوع نیاز و سقف بودجه خودتان توجه داشته باشید و کرم متناسب با آن را خریداری کنید.

3 - میزان ترک خوردگی پوست : کرم ترک پا لازم است که حتما با میزان ترک خوردن پوست خودتان تناسب داشته باشد چرا که اگر هر طرف به لایه های زیرین پوست شما رسیده باشد. آن وقت لازم است که محصولات خریداری کنید که میزان نفوذ آن چند متر است. در واقع شما باید برای طرح های شدید محصولاتی که خاصیت درمانی بالاتری دارند خریداری کنید.

کرم ترک پا برای چه افرادی مناسب است

جدا از اینکه کرم ترک پا برای آن دسته از اشخاصی که دارای ترک های پوستی هستند مناسب می باشد برای پیشگیری نیز مناسب است. در واقع اگر شما پوستی سالم دارید و زمان طولانی به روی پاهای خود می ایستید لازم است که مراقبت های پوستی پا را رعایت کنید تا پوست شما سالم و تمیز بماند. در واقع روتین های پوستی و مراقبت های پوستی تنها مربوط به صورت نیست و لازم است که شما از پاهای خود همانند صورت تان نیز محافظت کنید تا دچار آسیب و ترک های پوستی نشوید.

 

منبع:فروشگاه اینترنتی تراست

  • نجما گایینی

نظرات  (۱)

  • نارگیل طب
  • ممنون نجما عزیز عالی بود

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی